Rotterdam, 10 juni 2008 - Survey Sampling International (SSI), wereldwijd aanbieder van sample oplossingen voor marktonderzoek, kondigt de start van een charitatieve campagne ten behoeve van China en Myanmar aan. De campagne ondersteunt kinderen en gezinnen die slachtoffer zijn geworden van de natuurrampen in China en Myanmar, voormalig Birma. SSI doneert vanaf eind mei gedurende vijf weken 10.000 dollar per week aan het Rode Kruis in China en de International Federation of Red Cross and Red Crescent Societies (IFRC) ter ondersteuning van de hulpverlening in deze landen.
Sinds 2 mei, toen Cycloon Nargis Myanmar teisterde, zijn bijna 134.000 mensen vermist geraakt of omgekomen. Op 12 mei trof een enorme aardbeving de zuidwestelijke Chinese provincie Sichuan, wat 67.000 mensen het leven kostte en 12 miljoen mensen dakloos maakte.
”Ons medeleven met de slachtoffers van deze tragedies stond aan de basis van onze beslissing om de krachten te bundelen met hulporganisaties”, aldus
Panelleden van Opinieland en SurveySpot worden tevens aangemoedigd om hun beloning, die zij ontvangen voor deelname aan onderzoeken, aan het Rode Kruis te doneren. Aan het eind van elk onderzoek zal hen de optie worden geboden om te doneren. Doneren aan goede doelen is niet nieuw voor SSI. In de afgelopen zeven jaar heeft SSI, namens haar panelleden, meer dan 1,2 miljoen dollar gedoneerd aan 45 goede doelen wereldwijd. SSI werkte eerder al samen met Save the Children, een organisatie die zich inzet voor een beter leven van kinderen wereldwijd. Het charitatieve programma van SSI berust op drie peilers: de bescherming van het milieu, sociale ontwikkeling en gezondheid.
Voor iedereen die een bijdrage wil leveren aan het Rode Kruis in China en Myanmar, is een speciale website opgericht: http://american.redcross.org/ssi-pub
--------------------------------------------
Over SSI
Survey Sampling International (SSI) is een wereldwijde aanbieder van sample oplossingen. Het bedrijf is opgericht in 1977 en biedt marktonderzoekers toegang tot zowel consumenten als zakelijke respondenten via hoofdzakelijk internet en telefoon. Daarnaast is SSI ervaren in het programmeren en hosten van vragenlijsten en het adviseren over vragenlijstconstructie. SSI is de voorkeursleverancier van meer dan 1800 onderzoekers waaronder 46 van de top 50 marktonderzoekbureaus wereldwijd. SSI beheert internetpanels in 19 landen en biedt toegang tot internetrespondenten in meer dan 50 landen. Het bedrijf beschikt over random digit dialing (RDD) in 21 landen en biedt klanten ondersteuning bij het bepalen van demografische en geografische doelgroepen. SSI heeft wereldwijd meer dan 300 werknemers verdeeld over 11 vestigingen. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Rotterdam. Meer informatie is beschikbaar op www.surveysampling.com.
Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met:
Voice-pr
035-5435494