Het online shoppen naar kleding is bij vrouwen al jaren populair en groeit nog steeds in rap tempo. Maar ook mannen weten steeds meer hun weg te vinden in het enorme aanbod van online kledingwinkels.
Dit blijkt uit een enquàªte onder 700 klanten van online kledingwinkel Hippest.nl, dat naast dameskleding ook een brede collectie merkkleding voor mannen voert.
Een jaar geleden was slechts 3% van de bezoekers man en maar liefst 97% vrouw. Van deze vrouwen zocht 40% kleding voor haarzelf, 48% voor haar baby of kind en slechts 9% voor haar mannelijke partner.
Nu, een jaar later, zijn de percentages vrouwelijke en mannelijke bezoekers respectievelijk 83% en 17%. Een toename van 14% onder mannelijke bezoekers.
Deze mannen, in de leeftijd van 20 tot 45 jaar, shoppen voornamelijk naar ´makkelijke producten´ zoals jeans en shirts van bekende merken zoals Levi´s, Gsus, Pepe Jeans en Converse. Onbekendere merken als Blutsbruder, King Louie en Claesen´s worden minder snel gekocht.
Volgens de zussen Ellen en Ingrid, beide eigenaar van Hippest.nl, komt deze stijging voort uit het gemak dat mannen zoeken. à¢â‚¬à…“Mannen houden er doorgaans niet van om op zaterdagmiddag winkel naar winkel in de stad af te lopen maar willen er wà©l leuk uit zien. Een half uurtje online shoppen vanuit je luie stoel is dan voldoende om er weer hip bij te lopen. Bovendien zijn kledingsites tegenwoordig steeds toegankelijker, kan er makkelijk en veilig worden betaald en vindt de levering vaak al de volgende dag plaats. Zaken die mannen belangrijk vinden, aldus de zussen.
Noot voor de redactie, niet bestemd voor publicatie
Voor achtergrondinformatie en ander beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:
Hippest.nl
Mevr. E. Reuvers
HYPERLINK "mailto:[email protected]" [email protected]
HYPERLINK "http://www.hippest.nl" www.hippest.nl
Website: http://www.hippest.nl