Veel bedrijven kijken momenteel kritisch naar hun kosten. Luxe personeelsfeestjes gaan niet door, het personeelsbestand wordt doorgelicht, de nieuwbouw van het bedrijfspand moet nog even wachten. En ook wordt er vaak bezuinigd op het wagenpark.

De samenstelling van het wagenpark is momenteel aan het veranderen. De benzineslupers moeten plaats maken voor de hybride auto´s met een groen A label. Inmiddels behoren de Honda Civic Hybride en Toyota Prius tot de best verkopende zakelijk gekochte modellen, dat was een paar jaar geleden nog ondenkbaar.

Bijtelling
Niet alleen het bedrijf wil vanwege bijvoorbeeld uitstraling en milieudoelen over overstappen op een zuiniger wagenpark, ook de berijders zijn hier bij gebaat. De bijtelling op de elektrische, hybride en zuinige auto´s varieert van 0 tot 20%, de benzineslupers kosten maar liefst 25% bijtelling. Dat scheelt nogal een beetje op het netto inkomen. Voordeliger rijden is dus ook voor de zakelijke rijder direct voelbaar in de portemonnee.

Wagenpark samenstelling
Het nadeel is dat er in het verleden vaak is geleased met een lange looptijd. In principe is het zo dat als je een langere looptijd neemt je minder aan full operational lease bedragen betaald. 48 tot 60 maanden zijn geen uitzondering. Die beslissing twee of drie jaar geleden heeft nu echter als gevolg dat de berijder veel bijtelling betaald en het bedrijf nog steeds geen milieuvriendelijke uitstraling krijgt. Onder het leasecontract uitkomen heeft dan ook een hoge prioriteit bij veel wagenparkbeheerders.

Lease contract ontbinden
Een full operational leasecontract is doorgaans niet eenvoudig te ontbinden. In de contracten staat vaak een zin opgenomen zoals: à¢â‚¬à…“Het bedrag van de schadeloosstelling bedraagt het verschil tussen de op annuïtaire wijze berekende boekwaarde en de marktwaarde c.q. de opbrengst van de lease-auto bij verkoop te vermeerderen met de gemaakte kosten en winstderving. In Jip en Janneke taal, ze zullen het verschil berekenen tussen de marktwaarde en de boekwaarde en dit met de extra kosten bij het bedrijf in rekening brengen.

Marktwaarde auto
Leasemaatschappijen hebben momentele grote moeite de ex lease auto´s aan de man te brengen. Door de veranderingen in de automarkt lukt het hun vaak niet de waarde te realiseren die ze zelf ingecalculeerd hadden. Het spreekt voor zich dat het voor een enkel bedrijf makkelijker is om een ex leaseauto aan de man te brengen dan voor een leasemaatschappij die er elke week honderden moet zien te verkopen. Ook zal er weinig motivatie zijn bij de leasemaatschappij om een hoog bedrag te realiseren, het bedrijf dat de auto had geleased moet toch het verschil betalen.

Zelf ex lease auto verkopen
Het is nu eenvoudig zelf de ex lease auto te verkopen. Door de auto aan te melden op ikwilvanmijnautoaf.nl kun je eenvoudig binnen 48 uur een gegarandeerd inkoopvoorstel per e-mail ontvangen. Dit bod is het hoogste bod dat de aangesloten ruim 1.250 autoinkoop bedrijven de afgelopen 48 uur op de auto hebben geboden.

Deze dienst is geheel gratis en vrijblijvend. Het is nu zaak bij de leasemaatschappij te informeren voor welk bedrag de auto over is te nemen. Door het verschil te analyseren kun je een beslissing nemen omtrent het al dan niet verkopen van de leaseauto.

Veilig auto verkopen
De taxatie wordt uitgevoerd door de ruim duizend aangesloten en goedgekeurde autobedrijven. Deze zijn stuk voor stuk aangesloten bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer en de website ikwilvanmijnautoaf.nl zelf is aangesloten bij de Stichting Webshop Keurmerk . Bij aankoop zal het inkopende autobedrijf doorgeven voor welke bedragen de auto gefactureerd dient te worden. Hierbij wordt de BTW, rest BPM en het totaalbedrag duidelijk gespecificeerd.

Website: http://www.ikwilvanmijnautoaf.nl/autoverkopen

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular