Amsterdam, 24 maart 2010 - In 2007 bedenken Belinda en Anjet de (project)naam Sam ter Dam. Sam ter Dam is een fictieve inwoner van Amsterdam die de schoonheid van de stad op allerlei manieren onder de aandacht brengt. Dit resulteert nu in het lanceren van een trendy gebruiksvoorwerp onder de naam à¢â‚¬Å“Sam ter Dam prikt ‘˜n vorkjeà¢â‚¬.
Zo trendy!
Sam ter Dam prikt 'n vorkje is een nieuw trendy product dat refereert aan de hoofdstadstad op palen: Amsterdam. In strak design pronken vier huisjes met typisch oude Amsterdamse monumentale gevels op een cocktailvork. De vork is in duurzaam metaalkleurig roestvaststaal (rvs)uitgevoerd, voldoet aan hygiëneà¢â‚¬eisen en is vaatwasmachinebestendig. Door het formaat van de vork à¢â‚¬ h x b x d = 112 x 20 x 1 mm. à¢â‚¬ is hij breed inzetbaar. De heuse finishing touch van een bittergarnituur, amuse, sandwich e.d. met een vette knipoog naar Amsterdam.
Hollandser kan niet
Het is een 100% Hollands product: bedacht en auteursrechtelijk geregistreerd door twee pittige Amsterdamse dames en geproduceerd door Nederlandse bedrijven. Vanuit dit standpunt (lees: kinderarbeidvrij product!) zal het product schitteren op borrels, feesten en partijen. Het product wordt in principe in de hotel- en cateringbranche verkocht, maar kan door particulieren ook via de website van à¢â‚¬Å“Sam ter Damà¢â‚¬ worden besteld.
Hollandse nuchterheid
De dames van project Sam ter Dam zijn enthousiast over hun eerste productlancering. Zij ondervinden enige hinder van het Hollandse prijskaartje, maar veronderstellen dat dit slechts een kwestie van tijd is. Zij gaan dan ook vol energie verder en komen in de loop van 2010 met andere producten op de markt. Leve de Hollandse ondernemingsgeest!