(Persbericht) Son, 27 september 2010 Op 14 oktober a.s. organiseert Sofon een seminar met als thema à¢â‚¬Å“Optimaliseer uw verkoop- en offerteprocesà¢â‚¬. Sofon speelt met dit seminar in op de uitdagende tijden waarin het Nederlandse bedrijfsleven zich bevindt.

De afgelopen twee jaar dwongen de economische omstandigheden veel bedrijven hun personeelsbezetting aan te passen. Er moest afscheid genomen worden van een aantal medewerkers, soms ook medewerkers met veel kennis van zaken.

Ondertussen merken veel bedrijven enige economische verbetering; het aantal offerteaanvragen en soms ook het aantal orders neemt weer toe. De personeelsbezetting blijft echter voorlopig op het huidige lage peil. Dit zorgt voor extra werkdruk, zeker ook bij de afdeling Verkoop, zowel bij de binnendienst als de buitendienst.

Tijdens het Sofon Seminar wordt duidelijk hoe bedrijven sneller en beter kunnen reageren op offerteaanvragen zelfs met minder capaciteit en zo hun verkoopkansen kunnen vergroten.


Rick Lambrechts en Hans van Lier van Tyco Valves & Controls producent van high-tech industriële afsluiters en aandrijvingen vertellen hoe zij hun verkoop- en offerteproces wisten te optimaliseren. Sofon heeft inmiddels gezorgd voor beter gestructureerde offertes en een kortere orderbehandelingstijd. Maar Tyco Valves & Controls bereikte meerà¢â‚¬¦


Lucas van Ardenne van Quel Media online partij die toeleveranciers en inkopende organisaties in contact brengt met elkaar gaat in op de mogelijkheden van internet om verkoop te bevorderen. Zo ontdekt u hoe u middels internet beter vindbaar wordt, vertrouwen wint en meer verkopen sluit.

Marijn Schouten gaat namens Sofon in op de uitdagingen binnen het verkoop- en offerteproces. U verneemt hoe u niet alleen snel op offerteaanvragen kunt reageren, maar ook hoe ieder van uw werknemers of uw dealers of klanten exact kloppende offertes kunnen maken. Zo bent u uw concurrentie altijd een stapje voor.

Over Sofon
Sofon is leverancier van verkoopondersteunende software onder de naam Sofon Guided Selling. Met Sofon worden offertes, contracten, orders en andere verkoopdocumenten eenvoudig, snel en foutvrij samengesteld. Sofon Guided Selling ondersteunt onder meer calculatie, configuratie, visualisatie en documentgeneratie in iedere wenselijke taal. Zo gaan verkoopkosten omlaag, nemen levertijden af, nemen scoringskansen toe en verbetert de samenwerking tussen klanten, dealers, verkoop, engineering en productie. Sofon-gebruikers zijn middelgrote en grote, internationaal georiënteerde bedrijven die klantspecifieke producten of diensten leveren, zoals Philips Healthcare, Ricoh, Elekta Oncology Systems en Aebi Schmidt. Sofon heeft vestigingen in de Benelux, Duitsland, Groot-Brittannië en de USA en ondersteunt klanten in meer dan 50 landen. Voor meer informatie over Sofon: www.sofon.com

Gegevens seminar
Datum: 14 oktober a.s.
Locatie: De Salentein, Nijkerk
Tijd: 12.30 uur 17.00 uur (inclusief lunch)
Kosten: geen
Organisator: Sofon (www.sofon.com)
Doelgroep: (commercieel) management van middelgrote en grote ondernemingen die klantspecifieke producten en diensten leveren
Aanmelden: www.sofon.com
Aanmelden per e-mail: [email protected]
Contactpersoon: Sofon, Afdeling Marketing, 040 26 77 199, [email protected]

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular