DEN HAAG, 20101111 -- Vanaf 1 januari 2011 zal een nieuwe campagne schoolfruit van start gaan. De campagne is een initiatief van fruit leveranciers DeGroeneTas en Fruitmandshop. Het initiatief komt voort uit onvrede over de huidige EU schoolfruit regeling. `Onduidelijk, omslachtig en met te weinig budget', aldus Sieger Koeman, directeur van leverancier DeGroeneTas. De partijen hebben zich bereid verklaard de campagne te ondersteunen door het uitdelen van (gratis) fruit en promotiemateriaal aan scholen. Daarnaast zal men samenwerken bij het opzetten van een nieuw multimediaal schoolfruit platform.

`Wij vinden dat scholen die schoolfruit willen aanbieden, niet te veel belast moeten worden met administratie'. Zegt Koeman. `De EU handleiding voor scholen omvat echter alleen al 15 pagina's aan uitleg. Dan is de aanvraag nog niet eens ingediend'. Beide leveranciers hebben dan ook besloten om samen tot een betere regeling te komen. `Bij ons kan de school via internet een offerte aanvragen, waarna wij een aantal gratis proefleveringen zullen doen.' Ook over de kosten is Koeman duidelijk `wij werken op logistiek gebied samen en zijn daarmee een grote schoolfruit leverancier. Bij ons zullen de kosten lager zijn dan de €0,42 per stuk fruit, waar de EU regeling over spreekt'.

De leveranciers richten zich naast scholen ook op kinderdagverblijven en buitenschoolse opvang. `Het gaat de EU om het bevorderen van de gezondheid van jonge kinderen. In dat kader is kinderopvang zeker net zo belangrijk'. De leveranciers vinden het jammer te moeten investeren in een taak die volgens hen bij de overheid hoort. `We hadden het liever anders gezien, maar zien het als onze plicht een voortrekkersrol te vervullen'.

Vanaf 1 januari 2011 zal het multimediaal platform van start gaan. Het platform richt zich op zowel kinderen, alsmede scholen en ouders. Scholen en kinderdagverblijven die op dit moment al interesse hebben, kunnen contact opnemen via fruitmandshop.nl/schoolfruitinformatie of via de website DeGroeneTas.

Website: http://www.degroenetas.nl

Bron: EMEA Persberichten

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular