(Persbericht) Son / San Francisco, USA, 9 december 2010 Sofon is deze week als Industry Solution Sponsor aanwezig op Dreamforce, het wereldwijde Salesforce.com-evenement in San Francisco. Sofon presenteert hier de Salesforce Connector. Sofon laat zien hoe calculaties, configuraties, offertes en orders kunnen worden gemaakt in Sofon vanuit Salesforce.com met behulp van deze Connector.
Uitdagingen in het offerteproces
Organisaties die klantspecifieke producten of diensten leveren, verliezen vaak veel tijd aan het verzamelen van de benodigde informatie om tot een kloppende offerte te komen. Vaak beschikken slechts enkele specialisten over de noodzakelijke kennis en kost het hen veel tijd en inspanning om deze kennis onder te brengen in een offerte.
Kennis vastleggen
Door kennis vast te leggen, kan een sneller en foutloos offerteproces bereikt worden. Product- en prijsexperts kunnen hun kennis in een verkoopondersteunend systeem onderbrengen, waar de informatie beschikbaar wordt gesteld voor verkooppersoneel en partners. Sofon heeft haar verkoopondersteunende systeem nu ook beschikbaar gemaakt voor Salesforce.com-gebruikers.
Integratie
Voor de integratie tussen Salesforce.com en Sofon Proposal Organizer is de Salesforce Connector ontwikkeld. Zodra er een opportunity in Salesforce.com is gecreëerd, wordt Sofon gelanceerd en wordt een nieuwe offerte gecreëerd. De offerte wordt automatisch gevuld met relevante informatie uit Salesforce.com, waaronder de klant- en opportunity-gegevens. Daarna kan de offertemaker een vraag- en antwoordopzet volgen en zo het betreffende product configureren en de offerte afronden.
Offerte
Als de offerte in Sofon is voltooid, wordt de offerte opgeslagen als attachment in de Salesforce.com-opportunity. Deze opportunity wordt aangevuld met de offerteprijs, offertedatum en andere relevante informatie. Daarnaast is de complete offertecontent opgeslagen in de opportunity als een Sofon-offerteobject. Dit object kan later worden gebruikt om de offerte te wijzigen of te gebruiken als input voor andere offertes. Vanuit de opportunity kan een bestaande offerte worden geopend en kan een geactualiseerde offerte worden opgeslagen als een nieuwe versie. De opportunity wordt ook dan weer bijgewerkt met de nieuwste offerte-informatie.
Demo
Sofon heeft de Salesforce Connector samen met Salesforce.com ontwikkeld. Tijdens Dreamforce laat Sofon de werking van de Connector zien aan de bezoekers van Dreamforce.
Over Sofon
Sofon is leverancier van verkoopondersteunende software onder de naam Sofon Guided Selling. Met Sofon worden offertes, contracten, orders en andere verkoopdocumenten eenvoudig, snel en foutvrij samengesteld. Sofon Guided Selling ondersteunt onder meer calculatie, configuratie, visualisatie en documentgeneratie in iedere wenselijke taal. Zo gaan verkoopkosten omlaag, nemen levertijden af, nemen scoringskansen toe en verbetert de samenwerking tussen klanten, dealers, verkoop, engineering en productie. Sofon-gebruikers zijn middelgrote en grote, internationaal georiënteerde bedrijven die klantspecifieke producten of diensten leveren, zoals Philips Healthcare, Ricoh, Elekta Oncology Systems en Aebi Schmidt. Sofon heeft vestigingen in de Benelux, Duitsland, Groot-Brittannië en de USA en ondersteunt klanten in meer dan 50 landen. Voor meer informatie over Sofon: www.sofon.com