(Persbericht) 3Dimerce; het succes van 10 jaar 3dimensionaal
Eindhovens pioniersbedrijf geafficheerd als "oudste bedrijf van Nederland"
Eindhoven, 10 februari 2011 3Dimerce bestaat deze week tien jaar. In de ongelooflijk snelle wereld van 3D is zo‘˜n periode als een flits die van prehistorie naar het nu gaat. In een epos waarin driedimensionale weergave steeds populairder wordt heeft het bedrijf met meerdere innovaties diverse multinationals van spraakmakende, levensechte ontwerpen voorzien. 3D techniek wordt door de kenners nog steeds gezien als een toepassing die in de kinderschoenen staat. In dat kader hebben de 3Dimercers zich vanochtend met een knipoog uitgeroepen tot "het oudste bedrijf van Nederland"à¢â‚¬¦ met het oog op 3D.
Tien jaar geleden zijn de broers Rogà© en Roel Pollen begonnen met 3Dimerce. Zonder verstand van 3D en beide niet in staat diepte te zien, kochten ze een 3D scanner en stapten ze in het onbekende 3D avontuur. Niet gehinderd door enige 3D kennis, zijn ze in staat geweest om samen met een team van experts de technologie te vertalen naar de marktbehoefte. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot dà© specialist op het gebied van 3D productvisualisatie en management met klanten door heel Europa.
What‘˜s new?
De reclame en marketing wereld is gewend te denken op projectmatige basis. Een advertentie, een TV-spotje, een website, een billboard. Allemaal projecten waarvoor uitingen en visuals worden bedacht en geproduceerd. 3Dimerce zet die wereld compleet op zijn kop en denkt vanuit het product. Er worden in eerste instantie handmatig extreem nauwkeurige 3D replica‘˜s gemaakt van het echte product die de basis vormen voor een complete productcampagne. Hierin is samenwerking door de gehele creatieve keten zeer belangrijk; van interne afdelingen tot externe bureaus.
3D in de nabije toekomst
In de nabije toekomst zullen we echter nog veel meer ondergedompeld worden in de verschillende media uitingen en zullen mensen steeds meer een virtuele (digitale) versie van de werkelijkheid voorgeschoteld krijgen. Zo zullen er meer en meer producten om ons heen te zien zijn die weergegeven worden op een scherm en uiteindelijk bijvoorbeeld als hologram zonder dat het echte product er aan te pas komt. Het internet zal steeds meer gaan lijken op een virtuele afspiegeling van onze echte wereld waarin mensen voor ze tot aanschaf over gaan, interactief producten kunnen bekijken die niet van echt te onderscheiden zijn. Een belangrijke nieuwe toepassing wordt dat steeds meer mensen naar manieren zoeken om aan hun individu expressie te geven. Producenten willen mogelijkheden geven aan de consument om een product te customizen of zelf te ontwikkelen. Bij al deze ontwikkelingen gaat 3D een fundementele rol spelen.
Beschrijving onderneming
3Dimerce is gespecialiseerd in creatie en management van product beeldmateriaal op basis van een eigen 3D technologie: OneShot® genaamd. Voor met name fabrikanten in branches als telecom, consumentenelektronica en andere producten produceren ze alle vormen van product beeldmateriaal uit à©à©n uniforme en perfecte basis: de OneShot® SOURCE. De OneShot® SOURCE is een digitale 3D replica van het product, waarmee gedurende de levenscyclus van dit product alle mogelijke en denkbare vormen van product beeldmateriaal kunnen worden onttrokken. Dit kan voor iedere offline toepassing zoals HD of 3D video en CGI fotografie, maar ook voor online doeleinden met behulp van het eigen OneShot® ARENA interactieve platform. 3Dimerce is door het bewust gekozen specialisme een pionier op het gebied van 3D en levert zijn diensten aan grote bedrijven als TW Steel, T-Mobile, Philips, Vogel's, Bugaboo en Osram.
Niet voor publicatie / voor de redactie
Informatie:
3Dimerce (Roel Pollen)
Tel +31 (0)40 256 3027
[email protected]
www.3DIMERCE.com
Voor informatie over dit persbericht:
HarverPro Interactieve Communicatie & PR (Robert Verhoeven)
Tel +31 (0) 348 650731
[email protected]