(Persbericht) Alle Golden Tulip hotels in 2012 Green Key
Maatschappelijk verantwoord ondernemen hoog op de agenda
Amersfoort, 14 februari 2011 Golden Tulip heeft in overleg met alle hotels besloten om in 2011 te starten met het behalen van Green Key, het keurmerk voor duurzaamheid, milieu en maatschappelijk verantwoord ondernemen in de toersime- en recreatiebranche. Op dit moment hebben vijf Golden Tulip hotels een Green Key. De grote Green Key missie is officieel van start gegaan.
Naast Golden Tulip Strandhotel Westduin in Vlissingen, Golden Tulip Arnhem Velp en Golden Tulip Hotel Central in Den Bosch hebben sinds deze week ook Golden Tulip Arnhem Doorwerth en Golden Tulip Val Monte in Berg en Dal de Gouden Green Key. Met de Green Key missie moeten de overige hotels in 2011 ook allemaal over een Green Key beschikken.
De Green Key Missie
De vijf hotels die al hebben bewezen maatschappelijk verantwoord te werk te gaan, zijn een voorbeeld voor de andere Golden Tulip Hotels. Haike Blaauw, Senior Vice President Golden Tulip Hospitality Group, ziet in de toekomst graag alle Golden Tulip Hotels met een Green Key. "Maatschappelijk verantwoord ondernemen staat hoog op de agenda bij de Golden Tulip Hospitality Group", aldus Blaauw. "Steeds meer gasten worden zich bewust van duurzaamheid, ook in de hospitality branche, daarom ziet Golden Tulip dit als een belangrijke missie. Golden Tulip kent 53 hotels in Nederland. waarvan er dus nu nog 48 hun beleid moeten aanpassen aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. Zij kunnen veel leren van de vijf hotels met de Green Key."
De Green Key
De Green Key is hà©t internationale keurmerk voor bedrijven in de toerisme- en recreatiebranche die serieus en controleerbaar bezig zijn met duurzaamheid, Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) en met zorg omgaan met het milieu met betrekking tot het bedrijf en met de natuur in hun omgeving. De Green Key is een steeds groter wordend symbool waaraan kwaliteitsbedrijven te herkennen zijn. Het keurmerk wordt voor à©à©n jaar toegekend en ieder jaar (met aangepaste normen) gecontroleerd.
De deelnemende bedrijven moeten aan verschillende duurzaamheidscriteria voldoen. Daarnaast kan er worden gekozen voor optionele criteria. Op basis van het aantal behaalde criteria wordt een bronzen, zilveren of gouden Green Key uitgereikt.
Over Louvre Hotels & Golden Tulip
Met meer dan 1.000 hotels in 42 landen is Louvre Hotels de op een na grootste Europese en wereldwijd de 8ste hotelketen. De keten is eigendom van Starwood Capital Group.
Golden Tulip, onderdeel van Louvre Hotels, heeft bijna 50 jaar ervaring als franchiseonderneming en heeft hotels in het midden-, hoog-, en luxe segment. De groep omvat meer dan 200 hotels en een totaal van 27.000 kamers. De merken Tulip Inn (drie sterren), Golden Tulip (vier sterren) en Royal Tulip (vijf sterren), bieden in Europa, het Midden Oosten, Afrika, Azië, het Pacifisch gebied en Amerika een internationale standaard aan service en faciliteiten met een persoonlijke touch.
Louvre Hotels voert naast Golden Tulip de merken Premiere Classe, Campanile, Kyriad en Kyriad Prestige.
Louvre Hotels is in de Benelux vertegenwoordigd met de merken Golden Tulip en Tulip Inn (55 hotels), Campanile (21 hotels) en Premiere Classe (2 hotels). Zie voor meer informatie
www.goldentulip.com of www.louvre-hotels.com
Noot voor de redactie, niet bestemd voor publicatie
Voor meer informatie en hoge resolutie beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:
HarverPro Interactieve Communicatie en PR
Contactpersoon Harriet Verhoeven
Telefoon 0348 560 731
E-mail [email protected]
Golden Tulip Hospitality Group
Contactpersoon Haike Blaauw
Telefoon 033 25 44 800
E-mail [email protected]
Dit is geen commerciële informatie maar persinformatie.