(Persbericht) Trend: interactieve handleidingen voor consumenten
3Dimerce en WorldManuals bundelen krachten voor heldere visuele productinformatie
Eindhoven, 6 april 2011 Telecom- en elektronicaproducenten realiseren zich dat de ouderwetse papieren handleiding zijn langste tijd gehad heeft. Om consumenten nog beter van dienst te kunnen zijn, publiceren ze de handleidingen van hun producten op internet. 3Dimerce werkt sinds deze week officieel samen met WorldManuals om eindgebruikers op heldere manier te voorzien van de juiste visuele en interactieve informatie. Hiervoor is een steeds grotere noodzaak voor onder andere nieuwe en complexere producten zoals smartphones.
Exit geschreven handleiding
Exit is de ingewikkelde geschreven handleiding en daarmee komt de intrede van visuele begrijpelijke digitale instructies. Read the fà¢â‚¬¦ manual (vaak afgekort als RTFM) is een tekst die regelmatig wordt gebruikt op fora en in nieuwsgroepen op internet (Wikipedia). WorldManuals levert visuele after sales aan klanten van mobiele telecom aanbieders. "De samenwerking is eigenlijk heel logisch" zegt Roel Pollen, General Manager van 3Dimerce. "Voor producenten bieden wij beide een verlengstuk in hun communicatie: 3Dimerce in de pre-sales en WorldManuals in de after-sales. Daarnaast bedienen we dezelfde klanten en kunnen we dus gezamenlijk een betere propositie aanbieden. Met deze samenwerking zetten we ons geavanceerde concept OneShot® ARENA in, waarmee de consument zelf online producten kan bekijken in 3D, maar ook alvast eenvoudig uitproberen. Indien het toestel gekocht wordt, kan de gebruiker aansluitend in dezelfde oplossing alle mogelijke vragen beantwoordt krijgen. Dit deel komt voor rekening van WorldManuals". "Vandaag de dag verwacht de digitale consument meteen helderheid en dus meer dan een gewone webshop interface". Aldus Thomas Thrane, CEO van WorldManuals. "Om de fase van early adopters achter ons te laten en tegelijkertijd nog kostenbesparender te werken, zou de industrie een meer holistische opvatting van klantinteractie moeten adopteren. Dus aandacht besteden aan het integrale proces dat de klant doorloopt vanaf het creëren van initiële belangstelling bij potentiële klanten tot aan het oplossen van problemen in de after sales bij bestaande klanten. In dat opzicht is de samenwerking tussen 3Dimerce en WorldManuals volkomen logisch en kunnen we gezamenlijk een integrale oplossing bieden die momenteel niemand in de markt aanbiedt".
Over 3Dimerce
3Dimerce is gespecialiseerd in creatie en management van product beeldmateriaal op basis van een eigen 3D technologie: OneShot® genaamd. Het eigen online platform OneShot® ARENA is speciaal ontwikkeld voor de telecommarkt, alhoewel het ook voor andere producten mogelijk is. OneShot® ARENA is altijd up-to-date met de laatste nieuwe mobiele en smartphones. Het is mogelijk om een smartphone online uit te proberen en er zit de mogelijkheid in om je nieuwe telefoon te vergelijken met andere telefoons of zelfs je huidige telefoon. Deze komen eveneens uit de uitgebreide database met meer dan 2000 actuele mobiele telefoons van 3DIMERCE.com.
OneShot® ARENA is het enige visuele 3D verkooptool dat flexibel inzetbaar is en (financieel) toegankelijk is voor alle spelers in de telecom markt. 3Dimerce levert oplossingen aan alle grote telecom-operators door heel Europa.
Over WorldManuals
WorldManuals is een zelfstandig bedrijf wat gespecialiseerd is in instructies voor consumenten bij het gebruik van mobiele telefoons. Sinds 2002 heeft het bedrijf bewezen kwalitatief hoogwaardige ondersteuning voor mobiele apparaten te kunnen bieden aan eindgebruikers. Als resultaat hebben de klanten van WorldManuals zowel operationele efficiëntie, betere ARPU (average revenu per user) als hogere klanttevredenheid kunnen bewerkstelligen. Steeds meer toonaangevende internationale mobiele providers kiezen ervoor om het gehele proces rondom after-sales van mobiele toestellen uit te besteden aan WorldManuals. Zo‘˜n samenwerking zorgt namelijk voor een consistente en hoogwaardige ondersteuning voor de eindklant, onafhankelijk van de gekozen provider of mobiele telefoon.