Nieuwe certificaten voor Nederlandse vestiging
Vianen, 23 januari 2012 - T-Systems in Nederland heeft nieuwe ISO-certificaten behaald op het gebied van milieumanagement en arbeidsomstandigheden. Daarnaast zijn bestaande certificeringen voor kwaliteitsmanagement en informatiebeveiliging verlengd. Het ISO-certificaat voor IT service management staat voor later dit jaar op de planning. Het bedrijf wil hiermee zijn inspanningen op het gebied van duurzaamheid, kwaliteit, veiligheid en toewijding aan klanten duidelijker maken.
Jerry Boezel, managing director van T-Systems in Nederland: "De manier waarop we zaken doen en de organisatie inrichten, ligt al lange tijd aan de basis van onze bedrijfsvoering. Het belang van certificeringen voor de kwaliteit van de dienstverlening en de bedrijfsvoering wordt bovendien groter en groter. Dit zien we in de praktijk terug aan de steeds hogere eisen die worden gesteld aan leveranciers, bijvoorbeeld door het eisen van à©à©n of meerdere certificaten."
ISO-certificaten
T-Systems heeft wereldwijd vijf internationale standaarden gedefinieerd als basis voor de transparantie en kwaliteit van interne processen en structuren. Twee onafhankelijke certificeringsinstanties, DEKRA en DQS, hebben recentelijk geverifieerd of T-Systems Nederland voldoet aan de eisen van deze standaarden. De certificaten voor kwaliteitsmanagement (ISO 9001:2008) en informatiebeveiliging (ISO 27001:2005), die reeds in het bezit waren, zijn op basis van deze audits verlengd.
Milieumanagement (ISO 14001:2004) en arbeidsomstandigheden (OHSAS 18001:2007) werden als nieuw behaalde certificaten toegevoegd. De certificering voor IT service management (ISO 20000) staat gepland voor later dit jaar.
Lokale inspanningen
Naast deze internationale certificeringen, is T-Systems in Nederland volop bezig met andere, lokale certificeringen. Een voorbeeld hiervan is het in november 2011 behaalde certificaat "SAP-certified supplier for Application Management Services".
Boezel: "Er zijn uiteraard certificeringen op allerlei gebieden. Ieder certificaat op zich geeft aan dat de organisatie aan de betreffende standaard voldoet en is een maatstaaf voor de professionaliteit van de organisatie. Dit is interessant voor de concurrentiepositie van T-Systems, maar nog belangrijker als keurmerk voor onze klanten."
Over Deutsche Telekom AG
Deutsche Telekom is een van de grootste leveranciers van geïntegreerde telecommunicatiediensten ter wereld, met ongeveer 128 miljoen mobiele klanten, ongeveer 36 miljoen vaste lijnen en ruim 17 miljoen breedbandaansluitingen (cijfers 31 maart 2011). De Groep levert producten en diensten voor vaste netwerken, mobiele communicatie, internet en IPTV voor consumenten, en ICT-oplossingen voor zakelijke klanten en grote ondernemingen. Deutsche Telekom is actief in meer dan 50 landen en heeft wereldwijd ongeveer 244.000 werknemers. In het boekjaar 2010 realiseerde de Groep 62,4 miljard euro aan inkomsten, waarvan meer dan de helft buiten Duitsland (cijfers 31 december 2010).
Over T-Systems
T-Systems heeft een wereldwijde infrastructuur van datacenters en netwerken, en levert daarmee informatie- en communicatietechnologie (ICT) aan multinationals en publieke instellingen. De dochteronderneming van Deutsche Telekom richt zich op zakelijke klanten en biedt geïntegreerde oplossingen voor zowel de zakelijke als de publieke sector. Dankzij een combinatie van industrie-expertise en ICT-innovatie voegen de 47.600 medewerkers van T-Systems aantoonbare waarde toe aan de kernactiviteit van hun klanten over de hele wereld. In het boekjaar 2010 genereerde deze business unit voor zakelijke klanten circa 9,1 miljard euro aan inkomsten.
Kijk voor meer informatie op www.t-systems.nl/.
Contact
T-Systems Nederland B.V.
Media Relations
Mariëlle van der Werf
Tel.: 0347 327 327
E-mail: [email protected]
Co-Workx
Erik van de Nadort
[email protected]
+31 (0)6-22 84 19 19
Bron: EMEA Persberichten Publicatie Platform