Een virtuele showroom die toegang geeft tot de modewereld van Julien Fournià©
Maarssen, 19 oktober 2012 - Terwijl Dassault Systà¨mes via de 'If We' campagne op billboards van internationale vliegvelden de samenwerking met couturier Julien Fournià© promoot, introduceert FashionLab de online Premier Showroom. Met deze virtuele showroom verkleint Julien Fournià© de afstand tot zijn klanten en fans, door ze op innovatieve wijze toegang te geven tot zijn creatieve wereld. Zij kunnen in Fournià©'s online virtuele showroom een unieke experience beleven. De Premier Showroom is voor meer mensen tegelijkertijd toegankelijk om elkaar te ontmoeten en met Julien Fournià© live van gedachten te wisselen op het moment dat hij ook online is.
3D Experience
Via Premier Showroom, onthullen Julien Fournià© en FashionLab nieuwe mogelijkheden die online virtuele tools de modewereld te bieden hebben. Ontwerpers kunnen er experimenteren met onderscheidende manieren om hun ideeën en creaties te presenteren en zo hun merknaam bij de hedendaagse consument op te bouwen. Na eerst ervaring te hebben opgedaan met het sneller en efficiënter ontwerpen van zijn collecties, experimenteert Julien Fournià© nu hoe hij 3D-technieken en de virtuele wereld kan benutten om de essentie van zijn modehuis te etaleren. 3D en de virtuele wereld vormen hier wederom de basis voor een compleet nieuwe ervaring: Julien Fournià©'s collecties ontdekken of zijn laatste modeshow bekijken, via een virtueel scherm vanuit de ontwerper's stoel in een virtuele woonkamer.
Premier Showroom: een samenwerkingsproject
Premier Showroom is het resultaat van de samenwerking tussen een modeontwerper en FashionLab. Het vertegenwoordigt een nieuw hoofdstuk van hun teamwerk. Julien Fournià© heeft de kleuren, texturen en vormen bedacht die in deze virtuele showroom zijn gebruikt, inclusief de futuristische omgeving. Net als alle andere details in deze experience, heeft het FashionLab team het geheel gerealiseerd.
Over FashionLab
FashionLab is sinds 2011 een technologie-incubator van Dassault Systà¨mes voor modeontwerpers. Het verenigt mode met de 3D-wereld, door het integreren van Dassault Systà¨mes ontwerpcreativiteit met de artistieke vindingrijkheid en kennis uit de modesector. FashionLab is een oplossing die ontwerpen, simuleren en samenwerken integreert, voor het bedenken en creëren van complete collecties.
About Julien Fournià©
Julien Fournià© is in 2009 zijn eigen modehuis en merk gestart, na tien jaar ervaring met modeontwerpen voor bekende merken als Christian Dior, Givenchy, Jean-Paul Gautier en Torrente Haute Couture. Vanaf januari 2011 staat hij op de selectieve lijst van 'gastleden' die worden uitgenodigd voor deelname aan de officiële kalender van haute couture modeshows, onder auspiciën van de Paris Chambre Syndicale de la Haute Couture.
FashionLab en Julien Fournià©
Julien Fournià© ontmoette Dassault Systà¨mes in 2010 en is vanaf dat moment met het bedrijf gaan samenwerken. Dit heeft geleid tot de introductie van FashionLab, een omgeving met 3D-tools en complete oplossing voor modeontwerper. De toepasbaarheid hiervan wordt verder uitgebreid richting gewone kleding, schoenen, juwelen en horloges. Het afgelopen jaar hebben FashionLab en Julien Fournià© de grenzen van 3D-ontwerp voor de modewereld verlegt, inclusief het simuleren van de weerstand, beweging en het gewicht van stoffen en andere materialen. De FashionLab ingenieurs hebben een experience ontworpen om vanaf de eerste schets in 3D complete outfits te ontwikkelen, gebaseerd op de kennis van ontwerpers. Premier Showroom is de jongste mijlpaal van de samenwerking tussen de modeontwerper en FashionLab, Dassault Systà¨mes' R&D team voor de modewereld.
Over Dassault Systà¨mes
Dassault Systà¨mes, de 3DExperience-specialist, levert organisaties en consumenten virtuele werelden voor het bedenken en creëren van duurzame innovaties. De marktleidende oplossingen van het bedrijf transformeren de manier waarop producten worden ontworpen, geproduceerd en ondersteund. Verder stimuleert de samenwerkingssoftware van Dassault Systà¨mes ook sociale innovatie, omdat het de mogelijkheden van de virtuele wereld voor iedereen verder uitbreidt om de echte wereld te kunnen verbeteren. Het bedrijf voegt met zijn oplossingen inmiddels waarde toe aan meer dan 150.000 klanten in elke grootte en industrie, in ruim 140 landen.
Kijk voor meer informatie op http://www.3ds.com/.
CATIA, SOLIDWORKS, SIMULIA, DELMIA, ENOVIA, GEOVIA, EXALEAD, NETVIBES, 3DSWYM en 3DVIA zijn geregistreerde handelsmerken van Dassault Systà¨mes of zijn dochterondernemingen in de USA en/of andere landen.