’s-Hertogenbosch, 30 januari 2013 - SAP heeft tijdens zijn jaarlijkse SAP Partner Award event verschillende partners bekroont. De prijzen onderstrepen het belang dat SAP hecht aan een goede samenwerking met partners voor een optimale dienstverlening aan klanten. De inspanningen die partners hiervoor verrichten, leidden ook in 2012 tot zeer succesvolle resultaten. In totaal reikte SAP in 12 categorieën Awards uit.
De Partner Awards 2012 zijn:
· Beste Mobile Partner: Acorel
Acorel won dankzij hun prestaties op het gebied van Mobile CRM. De SAP expert zette als eerste in Nederland SAP Rapid Deployment Solutions in voor het razendsnel implementeren van Mobile CRM. Daarnaast beschikt Acorel over een eigen demosysteem in de cloud voor Mobile CRM, waardoor organisaties exact zien wat de oplossing voor hen kan betekenen.
· Beste Analytics VAR Partner: VCD Business Intelligence
VCD Business Intelligence realiseerde de hoogste Analytics softwareomzet en verbreedde zijn business naar Business Planning & Consolidation (BPC), HANA en BI OnDemand. Daarnaast is deze partner zeer actief in de SAP adviesraad van partners, de Partner Executive Council.
· Beste Software Partner: Open Text
OpenText biedt een scala van aanvullende oplossingen bovenop het SAP platform, waardoor zij krachtige oplossingen aan organisaties kunnen bieden. Zij realiseerden de hoogste omzet als Software Partner bij toonaangevende organisaties in onder meer de verzekeringsbranche, retail en chemische industrie.
· Database & Technology Partner: Intenzz
Deze Award is beoordeeld op onder meer omzet, expertise en co-marketing. Intenzz bleek in 2012 veel tijd te hebben geïnvesteerd in kennisontwikkeling, marketing à©n techniek. Het anticyclisch investeren van Intenzz heeft dan ook geleid tot het succesvol en als eerste partner zelfstandig verkopen van een HANA-platform in Nederland.
· Partner met de meeste nieuwe klanten: Innobalance
Nieuwe klanten zijn voor SAP en het Partner Ecosysteem cruciaal voor toekomstig succes. InnoBalance wist in 2012 de grootste groei te realiseren in het optekenen van nieuwe namen.
· Beste SAP Business One Partner: Asecom
Asecom liet in 2012 de beste resultaten zien als het gaat om omzetgroei, het aantal nieuwe klanten, de innovatiekracht en de mate van klanttevredenheid. De omzetgroei is onder meer bereikt door in Nederland vier HANA-deals met SAP Business One af te sluiten, waaronder de eerste deal op wereldwijd niveau.
· Beste Application VAR Partner: Ctac
Van de drie genomineerde Partners wist Ctac de hoogste omzet te realiseren binnen zowel hun bestaande klantenkring als bij nieuwe klanten. Dit succes werd vooral ingegeven door de goede resultaten in het laatste kwartaal.
· Best Gecertificeerde Partner: Dimensys
Certificeringen onderstrepen het kennisniveau van een organisatie. Dimensys kwam als beste uit de bus met het hoogste percentage van officieel gecertificeerde consultants en de groei van de SAP practice. Deze Partner heeft daarbij haar focus binnen de branches Industrial Machinery & Components en Engineering Construction & Operations.
· Beste Teaming Partner: Accenture
Zoals in voorgaande jaren, ging de Award voor de beste Teaming Partner 2012 ook dit jaar weer naar Accenture. Naast de goede samenwerking met de sales organisatie van SAP, behaalde de consultancy-organisatie sterke financiële omzetresultaten met de SAP oplossingen.
· Meest Innovatieve Project: Capgemini
De jury was onder de indruk van het schaalbare platform dat Capgemini implementeerde bij Loyalty Management Netherlands (LMN) - de organisatie die het coalitie-spaarprogramma Air Miles beheert. De implementatie is gericht op het razendsnel verwerken van grote datavolumes. Door het vervangen van verschillende, losse applicaties is maatwerk voor LMN overbodig geworden.
· Snelst Groeiende VAR Partner: Atos
De drie genomineerden voor de Award werden pas in 2012 reseller. De winnaar werd Atos Nederland die zijn eigen business model innoveerde en zijn services propositie combineerde met licenties tot een zeer vernieuwend Software-as-a-Service model. Met als resultaat de snelst groeiende reseller omzet van 2012.
¥ Hoogste Klanttevredenheid: Goldfish
Naast SAP hebben ook onze klanten een winnaar verkozen. De gemiddelde klanttevredenheid is daarbij opnieuw gestegen van een 8 in 2011 naar een 8,6 in 2012. De hoogste klanttevredenheid realiseerde Goldfish ICT Services. Zij scoorden uitmuntend op onder meer de volgende aspecten: het respecteren van de eisen en wensen van de klant, inlevingsvermogen, snelheid van reageren, klantgerichtheid van de consultants en het opleveren van de projecten binnen het vooraf afgesproken budget.
“Dit jaar introduceerde SAP een aantal nieuwe Awards die het succes en het commitment van de partners op de strategische focusgebieden van SAP benadrukken en belonen,” zegt Marcel Groenenboom, Director Ecosystem & Channels bij SAP Nederland. “Het partnerlandschap van SAP heeft zich geëvolueerd van verlengstuk van de business tot een van de meest omvangrijke groeipijlers van SAP. Daarmee zijn partners sterk verankerd in de SAP strategie, en versterken ze onze innovatiekracht. Dit is voor klanten van wezenlijk belang om hun business-processen te verbeteren.”
Over SAP
Als marktleider in bedrijfssoftware helpt SAP (NYSE: SAP) kleine, middelgrote en grote bedrijven met de stroomlijning van hun bedrijfsvoering. De oplossingen van SAP stellen organisaties in staat aanzienlijke efficiencyverbeteringen te bereiken binnen hun toeleveringsketens en bedrijfsprocessen, waardoor ze de concurrentie voor kunnen blijven. Op dit moment gebruiken meer dan 197.000 klanten (inclusief oud-Sybase klanten) software van SAP om winstgevend te opereren en duurzaam te groeien. Meer informatie is beschikbaar op www.sap.com/netherlands.
Bron: EMEA Persberichten Publicatie Platform