ICT-bedrijf ondersteunt sales met SaaS-oplossing uit cloud-aanbod van SAP
’s-Hertogenbosch, 6 februari 2013 - Simac heeft gekozen voor SAP Sales OnDemand: een op cloud-gebaseerd Customer Relations Management (CRM-)systeem gericht op het beheren van klantrelaties. Doorslaggevend voor de keuze voor SAP zijn de uitstekende integratiemogelijkheden met de andere systemen die zij in gebruik hebben. Simac is momenteel bezig zijn informatiehuishouding verder te verbeteren door het inzetten van de SAP oplossingen. De keuze voor SAP Sales OnDemand past binnen het concept van single logistics en multi-finance.
Simac, een SAP partner voor Healthcare, Retail en Industrie, levert een breed scala aan oplossingen van ERP tot het elektronische cliëntendossier. Dick van Engelen, projectmanager van Simac, legt uit waarom ook intern gekozen is voor SAP: “De functionaliteit, look & feel en het gebruiksgemak, gekoppeld aan de eenvoudige integratiemogelijkheden, deden ons snel besluiten voor de SaaS-oplossing van SAP te kiezen.” Program manager Patrick Jansen vult aan: “Daarnaast sluiten de projectmethodieken van Simac en SAP goed bij elkaar aan. Bij deze aanpak staat de gebruiker centraal. Door de gebruiker vroeg in het traject te betrekken, zijn ze in staat meer draagvlak te creëren. Een absolute voorwaarde in een automatiseringstraject.”
SAP Sales OnDemand
SAP Sales OnDemand lijkt weinig op de bekende oplossingen voor CRM: het heeft meer weg van de manier waarop consumenten en het bedrijfsleven omgaan met social media zoals Facebook en LinkedIn. De oplossing wordt dan ook standaard geleverd met clients voor tablets en smartphones. SAP biedt de oplossing aan als Software-as-a-Service met een abonnementenstructuur. Het helpt het verkoopteam effectief samen te werken op het gebied van accounts en verkoopkansen, en zorgt voor een bundeling van talent in het gehele verkoopnetwerk om tips voor succes te delen.
“We zijn erg blij met de keuze van Simac voor SAP Sales OnDemand. Het geeft aan dat we erin geslaagd zijn een concurrerende cloud-oplossing te ontwikkelen. Ook gezien de reacties vanuit de eigen salesorganisatie en de SAP community, verwachten we erg veel van onze nieuwe cloud-oplossingen,” zegt Herbert Schut, Director Sales Cloud Solutions. “Cloud is een van onze strategische pijlers, en daarbinnen zijn SAP Sales OnDemand en SAP Customer OnDemand heel belangrijke modules.”
Over Simac Techniek NV
Simac Techniek NV is actief in systeemintegratie en dienstverlening in de ICT (informatie- en communicatietechnologie) en de IE&A (industriële elektronica en —automatisering). Geografisch concentreert Simac zich op de Benelux. Het aandeel Simac noteert aan de effectenbeurs NYSE-Euronext.
Over SAP
Als marktleider in bedrijfssoftware helpt SAP (NYSE: SAP) kleine, middelgrote en grote bedrijven met de stroomlijning van hun bedrijfsvoering. De oplossingen van SAP stellen organisaties in staat aanzienlijke efficiencyverbeteringen te bereiken binnen hun toeleveringsketens en bedrijfsprocessen, waardoor ze de concurrentie voor kunnen blijven. Op dit moment gebruiken meer dan 197.000 klanten (inclusief oud-Sybase klanten) software van SAP om winstgevend te opereren en duurzaam te groeien. Meer informatie is beschikbaar op www.sap.com/netherlands.>
Bron: EMEA Persberichten Publicatie Platform