Schuitema, de organisatie achter C1000, en SNS Bank starten een pilotproject van zes maanden waarbij een twintigtal C1000 winkels wordt voorzien van een inpandige geldautomaat.
Met deze extra dienstverlening spelen beide partijen in op de behoefte van de consument om gemakkelijk, in een vertrouwde en veilige omgeving geld op te nemen.
Consumenten kunnen in de C1000 tijdens het doen van hun dagelijkse boodschappen zonder kosten geld opnemen bij de SNS Geldautomaat. Deze servicewens leeft bij een groot deel van de Nederlandse consumenten, zo blijkt uit de Top 5 Servicewensen Consumententrends 2004 van het Centraal Bureau voor Levensmiddelenhandel. Voor SNS Bank past het plaatsen van de geldautomaten in haar streven om bancaire producten en diensten op een toegankelijke manier aan te bieden.
De geldautomaten, die in de C1000 winkel và³à³r de kassapartij komen te staan, worden in SNS Bank huisstijl uitgevoerd. Het onderhoud en het beheer van de automaten wordt uitbesteed aan Moneybox, die de outsourcing van dergelijke specialistische taken als een eerste stap ziet voor het verkrijgen van meerdere opdrachten van deze soort. Zowel alle Nederlandse en buitenlandse bankpassen als alle creditcards worden door de automaten geaccepteerd.
De pilot duurt zes maanden, hierna volgt een gezamenlijke evaluatie. De intentie is om de service bij gebleken succes in meer C1000 winkels aan te bieden.
bron:Schuitema