Nijmegen, 8 mei 2009. Veel bedrijven verzamelen gegevens over hun website maar doen er vervolgens niets mee. à¢â‚¬à…“In de praktijk zie je dat 80 procent alleen maar data verzameld en er niets mee doet, de overige 20% onderscheidt zich op dit moment en creëert daarmee kansen volgens Kristiaan Kremer, auteur van het boek Google Analytics 2.0.
Heel veel kansen
Het gratis programma Google Analytics wordt steeds populairder en steeds vaker toegepast. Maar alleen het meten van gegevens is onvoldoende. Als je de gegevens namelijk gaat analyseren ontstaan er kansen. Volgens Kremer kun je bijvoorbeeld al heel eenvoudig kijken naar de zoektermen waar bezoekers op binnen komen. à¢â‚¬à…“Kijk maar eens in de top 50 in je Google Analytics account op welke woorden je website gevonden wordt en wat het bijbehorende weigeringpercentage is met daarbij de duur dat iemand op je website of pagina is. De kansen liggen er voor het oprapen volgens Kremer.
De praktijk helder maken
à¢â‚¬à…“In mijn boek Google Analytics 2.0 heb ik in begrijpelijke taal uitgelegd hoe je Google Analytics effectief kunt gebruiken. Het boek is eenvoudig van opzet en legt door middel van afbeeldingen stap voor stap uit hoe de dingen werken. Kristiaan Kremer: Ik heb het boek bewust niet technisch geschreven. Om een en ander helder te maken, gebruik ik echte praktijkvoorbeelden.
Bruikbare informatie
Kristiaan Kremer, die commerciële economie studeerde in Amsterdam en Communication and Multimedia design in Arnhem, is blij om te zien dat veel mensen echt iets aan het boek hebben. à¢â‚¬à…“Ik krijg regelmatig reacties van mensen die zeggen ´dat het boek zo lekker leest´: een groter compliment kun je toch niet krijgen! aldus een trotse Kremer.
Het boek Google Analytics 2.0 (isbn 9789090233390) kost à¢à¢â‚¬Å¡¬27,99 en is onder andere te bestellen bij bol.com, bruna.nl en selexys.nl
Meer informatie:
www.google-analytics-boek.nl