(Persbericht) Growing Minds, marketingadviesbureau dat werkt voor meerdere goede doelen waaronder o.a. Greenpeace en VluchtelingenWerk Nederland, helpt goede doelen om hun klantpotentieel, zoals het behoud van nieuwe donateurs, te vergroten. à¢â‚¬Å“Het wordt steeds moeilijker om nieuwe donateurs te werven,à¢â‚¬ vertelt Thijs Hoffmann, eigenaar van Growing Minds. à¢â‚¬Å“Goede doelen investeren veel geld in het werven van nieuwe donateurs. Helaas zegt een groot deel van de nieuwe donateurs al na een paar maanden weer op. Wij helpen goede doelen om die nieuwe donateurs te behouden.à¢â‚¬

à¢â‚¬Å“Eerst brengen we het klantmodel in kaart. Welke klanten zijn er en welke communicatie bereikt hen? Zo worden groeimogelijkheden meteen duidelijk,à¢â‚¬ vervolgt Hoffmann.

Wat kan er nog verbeterd worden? à¢â‚¬Å“Wanneer nieuwe donateurs dezelfde communicatie ontvangen als vaste donateurs, is het afhaakpercentage groot. Ook als je nieuwe donateurs direct om een extra bijdrage vraagt, wat nog vaak gebeurt, schiet je het doel voorbij. Mensen die betrokken zijn bij het goede doel, hebben namelijk twee dingen die zij kunnen geven: tijd en geld. De factor tijd wordt nog vaak vergeten.à¢â‚¬

Hoffmann: à¢â‚¬Å“Als je donateurs vraagt om actief mee te helpen aan het goede doel, creëer je loyaliteit en blijven ze langer bij je. Stel eens de vraag hoeveel tijd men per week zou willen bijdragen aan het goede doel. En biedt dan een passende rol aan.à¢â‚¬ Hoe je dit geautomatiseerd kan inrichten? Daar kan Growning Minds bij helpen.

à¢â‚¬Å“E-mail als communicatiekanaal is ook bij goede doelen sterk in opkomst,à¢â‚¬ signaleert Hoffmann. à¢â‚¬Å“Het is natuurlijk een uitermate geschikt medium voor de communicatie met nieuwe donateurs. Het is relatief goedkoop, zeer effectief en alles is meetbaar. En doordat we koppelingen hebben gemaakt met andere kanalen, zoals callcenters, direct mail en social media, kunnen we eenvoudig een multichannel campagne opzetten.à¢â‚¬Å“

Het bureau, dat vooral inspiratie wil bieden maar ook de uitvoering uit handen kan nemen, heeft een campagneplatform ontwikkeld dat eenvoudig gekoppeld wordt aan de database van het goede doel. Hoffmann: à¢â‚¬Å“Wij gebruiken hiervoor de software Clang van E-Village. Alle klantgegevens komen in deze database te staan. Vervolgens richten wij de geautomatiseerde campagne in en koppelen de benodigde kanalen aan de campagne. Alle klantgegevens die we met de campagne verzamelen, slaan we in Clang op zodat we die weer bij de vervolgcommunicatie kunnen gebruiken. Relevante gegevens zetten we weer door naar de database van het goede doel voor fondsenwerving.à¢â‚¬Å“
Hoffmann: à¢â‚¬Å“Je kunt bij ons zo uitgebreid te werk gaan als je wilt. We kunnen de hele klantcontactstrategie in kaart brengen, de bijbehorende campagne opzetten en ook uitvoeren, inclusief meten, bijsturen en evalueren. Maar ook als je klein wilt starten en alleen de groeimogelijkheden in kaart wilt brengen met een eerste campagne, kun je bij ons terecht. Wij zijn een klein, flexibel bureau met 8 medewerkers en een groot netwerk van professionele freelancers. Deze manier van werken zorgt ervoor dat wij flexibel zijn en altijd een team kunnen samenstellen dat inspeelt op de specifieke behoeften van de klant. Of dit nu om creativiteit, marketingcommunicatie of database marketing gaat.à¢â‚¬

Meer over Growing Minds

Growing Minds

Meer over Clang
http://www.createaclang.com/

Noot voor de redactie (niet voor publicatie):
Voor meer informatie: Natalie Gierveld van E-Village, telefoon 030 - 698 80 87.

16 december 2010

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular