(Persbericht) Biesboschondernemers tekenen voor duurzaamheid
Golden Tulip Zevenbergen gaat voor de Green Key
Zevenbergen, 10 mei 2011 Samen met acht andere toeristisch-recreatieve ondernemers tekende Golden Tulip Zevenbergen onlangs het convenant ´Duurzaam ondernemen in en rond Nationaal Park De Biesbosch‘˜. Zij gaan zich inspannen om binnen à©à©n jaar hun bedrijf te certificeren met de Green Key.
Duurzaam toerisme
Parkschap Nationaal Park De Biesbosch nam hiertoe het initiatief en ondersteunt de ondernemers met een subsidie, mede gefinancierd uit het Europese project STEP (Sustainable Tourism in Estuary Parks). Nationaal Park De Biesbosch is het eerste nationale park in Nederland dat ondernemers door een gezamenlijke aanpak stimuleert de Green Key te behalen. De Stichting KMVK begeleidt de kandidaten in het certificeringsproces.
Dit initiatief sluit perfect aan bij de strategie van Golden Tulip waar maatschappelijk verantwoord ondernemen hoog op de agenda staat. De internationale hotelketen is onlangs gestart met de Green Key missie en heeft zichzelf als doel gesteld dat alle hotels eind dit jaar gecertificeerd zijn.
Keurmerk
Met een Green Key-certificering tonen organisaties hun gasten, overheden en zakenrelaties dat milieu en natuur voor hen erg belangrijk zijn. Dit moet zich uiten in concrete maatregelen voor het verminderen van gas-, water- en elektraverbruik en door het produceren van minder afval. Een belangrijk voordeel is dat milieubesparing in de meeste gevallen ook leidt tot een aanzienlijke kostenreductie. Daarnaast is kennisontwikkeling en deling een belangrijk onderdeel in de samenwerking. Het keurmerk is ook een krachtig middel als het gaat om marketing, niet alleen van de individuele locaties, maar ook van de Biesbosch als geheel. Zo profileert de regio van het Nationaal Park zich als natuur- en recreatiegebied met hart voor duurzaamheid, aantrekkelijk om te bezoeken, activiteiten te ondernemen, zakelijke bijeenkomsten te houden en te overnachten.
Golden Tulip Zevenbergen
Het viersterren hotel ligt vlakbij Breda en Antwerpen en beschikt over 75 luxe kamers. De drie moderne vergaderzalen kunnen tot 150 gasten ontvangen en bieden onder andere gratis WiFi.
Over Golden Tulip
Met bijna 50 jaar ervaring als franchiseonderneming, is Golden Tulip uitgegroeid tot een hospitality bedrijf dat diensten aanbiedt in het midden-, hoog-, en luxe segment. De groep omvat meer dan 180 hotels en een totaal van 27.000 kamers in meer dan 40 landen wereldwijd. De merken Tulip Inn (drie sterren), Golden Tulip (vier sterren) en Royal Tulip (vijf sterren), bieden in Europa, het Midden Oosten, Afrika, Azië, het Pacifisch gebied en Amerika een internationale standaard aan service en faciliteiten met een persoonlijke touch.
Golden Tulip is onderdeel van de Louvre Hotels Group die de merken Premiere Classe, Campanile, Kyriad en Kyriad Prestige voert. De totale portfolio bestaat uit zo‘˜n 1.100 hotels met een totaal aan 83.000 kamers in alle hotelcategorieën.
Zie voor meer informatie www.goldentulip.com of www.louvre-hotels.com.
NOOT VOOR DE PERS
(Niet bestemd voor publicatie)
Voor meer informatie en hoge resolutie beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:
HarverPro
Contactpersoon - Harriet Verhoeven
T: 0348 560 731
E: [email protected]
Golden Tulip Zevenbergen
Sales & Marketing Manager - Severine Brengard
Schansdijk 3
4761 RH Zevenbergen
T: +31 168 33 12 34
E: [email protected]