De incompany cursus Schrijven voor het web van Roy Ishak is een feit. Vanaf 1 oktober 2012 deelt hij zijn marketing- en schrijftechnieken met ondernemers, marketeers en copywriters die meer rendement uit hun website willen halen.
De cursus Schrijven voor het web onderscheidt zich naar eigen zeggen in diepgang, volledigheid en aanpak: "Cursisten krijgen niet alleen basisregels voorgeschoteld. Ze krijgen ook geavanceerde strategieën en eigen testresultaten te zien en maken kennis met de marketing achter het schrijven. Denk hierbij aan doelgroeponderzoek, concurrentieanalyse, productontwikkeling enzovoort."
"Daarnaast is deze cursus Copywriting gebaseerd op de succesvolle leermethode van psycholoog Carel van Parreren: inzichtbevorderend leren. Hierdoor maken cursisten zich de materie daadwerkelijk eigen en slaan ze meer kennis op in hun langetermijngeheugen dan bij theoretische cursussen en zelfstudies," aldus de copywriter.
Roy startte zijn copywritingcarrià¨re in 2006. Nadat hij voor zo'n 80 sollicitaties was afgewezen omdat hij geen portfolio bezat, schreef hij zich in november 2006 als freelancer in bij de kamer van koophandel. Een slimme zet, want zijn eerste mailing scoorde direct 18,2% respons (1 tot 2% is gemiddeld bij new business) en dong mee naar een Gouden Lamp.
Ook het daaropvolgende werk haalde opmerkelijke resultaten. Zijn webtekst voor een gerenommeerd bouwbedrijf genereerde 133,59% meer conversies binnen 10 dagen. Een geredigeerd prospectus verkocht in een half jaar tijd alle obligaties van een compleet vastgoedobject. Een catalogus voor hikingartikelen leverde zijn opdrachtgever ruim 4 ton omzet binnen slechts 2 weken.
Inmiddels heeft Roy het geschopt tot à©à©n van de duurste online copywriters van Nederland en werkt hij voor zoekmachinemarketingbureau Traffic Builders, dat opgericht is door Wolter Tjeenk Willink.
Meer weten over de cursus Schrijven voor het web of over Roy Ishak? Surf naar: www.cursuscopywriting.nl.