3D Experience platform verrijkt met dashboards voor bedrijven en consumenten
Maarssen, 29 februari 2012 - Dassault Systà¨mes, expert in 3D-ontwerp, 3D digitale prototypes en Product Lifecycle Management (PLM), heeft Netvibes overgenomen. Dit bedrijf staat bekend om zijn business intelligence dashboards, waarmee Dassault Systà¨mes het 3D Experience platform gaat verrijken. Netvibes is een internetoplossing die holistische momentopnames presenteert van alle informatie over 'mijn bedrijf' of 'mijn persoonlijke interesse'. Gebruikers kunnen daarmee eigen dashboards samenstellen voor realtime informatie monitoring, social media analyses, kennisdeling en decision support.
Realtime bedrijfsdashboard
Netvibes helpt bedrijven om te monitoren, te analyseren en te begrijpen wat er binnen en buiten de organisatie wordt gecommuniceerd, met intelligente realtime dashboards ter ondersteuning van de besluitvorming. Tot de klanten behoren veel bekende Fortune 500 bedrijven, zoals Coca Cola, maar ook het Ministerie van Energie van de Verenigde Staten en advertentiebedrijven als Digitas en Universal McCann. Elk bedrijf worstelt tegenwoordig met de uitdaging om in te spelen op de toenemende snelheid en het volume aan informatie afkomstig uit bedrijfssystemen en het realtime web. Netvibes maakt het mogelijk om informatie uit interne bedrijfssystemen en databases, externe cloudtoepassingen, social media feeds en live sentiment monitoring van het internet, te integreren in à©à©n realtime dashboard.
Gratis persoonlijk dashboard
Netvibes helpt ook meer dan 4 miljoen mensen elke maand om zelf een intelligent dashboard te creëren. Dit persoonlijke dashboard is een gratis en door diverse media bekroonde toepassing, waarmee mensen alle interessante informatie uit het nieuws, Facebook, Twitter, foto's videos en ruim 260.000 webapps kunnen volgen. Op elk gewenst apparaat, zoals een desktop computer, de iPhone, iPad of Android-apparaten. Dankzij die flexibiliteit behoort Netvibes tot de bekendste merken op het web. Het gebruiksgemak, de schaalbaarheid en openheid van het universele platform zijn de belangrijkste redenen waarom bedrijven Netvibes gebruiken om op maat samengestelde realtime dashboards binnen hun organisatie beschikbaar te stellen.
Virtuele werelden kunnen echte wereld verbeteren
Met de overname van Netvibes onderbouwt Dassault Systà¨mes haar visie dat virtuele werelden de echte wereld kunnen helpen verbeteren. Geïntegreerd in het 3D Experience platform van het bedrijf helpt Netvibes klanten om kritische beslisinformatie te onthullen, zoals het klantsentiment en merkimago, of de meningen van early adaptors. Door naar alles en iedereen te luisteren en daarvan te leren, kunnen bedrijven direct reageren en hun innovatiesnelheid flink verhogen.
Sociale informatie ervaringen
"Het is onze visie om 'sociale informatie ervaringen' aan bedrijven en klanten te gaan leveren; holistische weergaves van alles wat voor hen belangrijk is om te kunnen innoveren", zegt Bernard Charlà¨s, President en CEO van Dassault Systà¨mes. "Netvibes past perfect in ons 3D Experience platform. Het kan realtime informatie gerelateerd aan elk product, dienst of gebruikerservaring uit interne en externe bronnen met elkaar verbinden, voor een betere ervaring en besluitvorming."
Overeenkomstige visie
Freddy Mini, CEO van Netvibes voegt daaraan toe: "Deze samenwerking is geboren uit onze overeenkomstige visie om intelligente dashboards ter beschikking te stellen aan bedrijven en processen, maar ook individuele mensen te voorzien van realtime informatie. Om die ambitieuze visie te kunnen realiseren hadden wij een ambitieuze partner als Dassault Systà¨mes nodig. Als wereldwijd erkende leverancier van technologieoplossingen kunnen zij onze inspanningen richting het bedrijfsleven flink versnellen. In combinatie met het 3D Experience platform gaan wij klanten voorzien van bedrijfskritische informatie voor hun innovatieproces. De tijd tussen een klantreactie en de businessactie wordt steeds kritischer om de best mogelijke ervaring te bieden."
Over Dassault Systà¨mes
Dassault Systà¨mes, de 3D-Experience specialist, levert organisaties en consumenten virtuele werelden voor het bedenken en creëren van duurzame innovaties. De marktleidende oplossingen van het bedrijf transformeren de manier waarop producten worden ontworpen, geproduceerd en ondersteund. Verder stimuleert de samenwerkingssoftware van Dassault Systà¨mes ook sociale innovatie, omdat het de mogelijkheden van de virtuele wereld voor iedereen verder uitbreidt om de echte wereld te kunnen verbeteren. Het bedrijf voegt met zijn oplossingen inmiddels waarde toe aan meer dan 150.000 klanten in elke grootte en industrie, in ruim 80 landen.
Kijk voor meer informatie op http://www.3ds.com.
CATIA, SolidWorks, ENOVIA, SIMULIA, DELMIA, 3DVIA, 3DSwYm, EXALEAD en Netvibes zijn geregistreerde handelsmerken van Dassault Systà¨mes of zijn dochterondernemingen in de USA en/of andere landen.
Contact
Co-Workx
Peter Gloudemans
Tel: +31 (0)6-53 47 17 77
E-mail: [email protected]
Bron: EMEA Persberichten Publicatie Platform