E-Village partner CloseContact en klant bol.com zijn de grote winnaars van de E-mailmarketing Award 2009, Close Contact met een case voor zijn klant KLM. De prijzen werden vandaag uitgereikt. De derde plaats was voor een case van de Koninklijke Landmacht. E-Village feliciteert zijn winnaars!
CloseContact won de Gouden EMMA voor de case ´KLM BlueBiz lifecycle, van e-mail contacten naar waardevolle relaties´. Bol.com werd met de Zilveren EMMA bekroond voor ´De Wereld van bol.com´. Beide campagnes maken intensief gebruik van de e-mailmarketing applicaties van E-Village.
Volgens de jury was de kwaliteit van de cases dit jaar bijzonder hoog. à¢â‚¬à…“E-mail wordt in deze mindere economische tijd steeds meer en steeds professioneler ingezet. In de cases zien we dat het kanaal met regelmaat als alternatief voor Direct Marketing en telemarketing wordt ingezet, zei juryvoorzitter Marc Borgers.
Succes
Het is niet voor het eerst dat gebruikers van E-Village software in de prijzen vallen bij de E-Mailmarketing Awards: bol.com won al eerder twee keer de Gouden EMMA. In voorgaande jaren vielen ook transavia en Robeco in de prijzen.
De jury beoordeelde de cases op zaken als effectiviteit (de relatie tussen budget en respons), creativiteit, inzet van middelen en functionaliteit. Ook werd gekeken naar innovatieve elementen, de inpassing in het totale communicatiebeleid en de opbouw van de database. Bij dat laatste is vooral de opt-in van de ontvanger een strenge eis.
De jury bestond dit jaar uit Marc Borgers (voorzitter van EMMA-nl), Beer Flik (Dynamic Zone), Peter Joziasse (AVRO), Paul Petermeijer (BBP) en Michel Schaeffer (bol.com).
Over E-Village
E-Village ontwikkelt en levert on-demand marketingapplicaties die marketeers in staat stellen meer klantinzicht en klantkennis te vergaren en zo eCRM- en (online) marketingactiviteiten te optimaliseren. E-Village maakt zich sterk om op het juiste moment, aan de juiste persoon en via het meest geschikte kanaal, de juiste boodschap te verzenden. Daarmee is E-Village een waardevolle partner voor het kostenefficiënt verhogen van klantloyaliteit en omzetkansen.
Noot voor de redactie (niet voor publicatie):
Voor meer informatie: Robert Rebergen van E-Village, telefoon 030 - 698 16 93.
Zeist, 11 september 2009
Website: http://www.e-village.nl