Begin november is een tour gestart met ‘˜s werelds eerste ´virtuele tap‘˜ langs Nederlandse supermarkten. Deze virtuele tap van Heineken is in samenwerking met Hypsos in Soesterberg ontwikkeld.
Liefhebbers van een vers getapt biertje kunnen met behulp van Heineken Tap Challenge digitaal ervaren hoe je snel en gemakkelijk een heerlijk pilsje tapt. Via de Heineken Tap Challenge maken klanten in de supermarkt kennis met de belangrijkste spelregels van het tappen zonder dat er echt bier aan te pas komt. Vervolgens kunnen ze thuis zelf een perfect pilsje tappen op hun eigen Heineken Tapvat of BeerTender. De Tap Challenge, die een belangrijke rol gaat spelen in het stimuleren van de verkoop van de BeerTender en Tapvat, biedt de supermarktondernemer een interessante trekker voor zijn klanten.
Ontwikkeling
‘˜s Werelds eerste virtuele tapdisplay is ontwikkeld op basis van een innovatieve, multisensorische bewegingstechnologie. Door een interactief glas in een bepaalde stand onder de tap te houden en de taphendel over te halen, zien deelnemers in het scherm of en hoe zij een perfect biertje kunnen tappen. Het bierglas is namelijk uitgerust met sensoren waarmee de beweging van het glas wordt nagebootst. De virtuele tappers wanen zich bij het winkelen op een feestje. Want uit speakers naast de Heineken Tap Challenge klinken partygeluiden en bij het inschenken horen deelnemers aan de challenge daadwerkelijk het geluid van het tappen van bier. Op het beeldscherm is tegelijkertijd te zien hoe het glas volstroomt en hoe de verhouding is tussen het schuim en het bier. In een korte animatie worden de tapregels uitgelegd en doorloopt de deelnemer een aantal stappen om een perfect glas bier te tappen. Als het biertje nog niet helemaal perfect is, krijgen tappers tips om het volgende glas nà³g beter te tappen. Zodat ze thuis nà³g meer kunnen genieten van een zelf getapt pilsje en ze aan hun vrienden kunnen tonen dat ze de kunst van het tappen tot in de vingertoppen beheersen.
Over Hypsos
Hypsos, gespecialiseerd in het bedenken, ontwikkelen en realiseren van retailcommunicatie, is onderdeel van de Hypsos Group, een veelzijdige groep bedrijven gespecialiseerd in 3D-communicatie. De ontwikkeling van deze virtuele biertap, de brandstore Heineken the City in Amsterdam en de Blockbuster Experience in Liberty Park zijn slechts een paar (retail) voorbeelden van de creativiteit, technische know-how en vakmanschap van Hypsos.
Website: http://www.hypsos.com