Venlo 21 april 2009 - In mindere tijden wil men besparen op onnodige kosten. Zo ook op mobiele telefoonkosten. Iedereen wil blijven bellen, maar zonder de verborgen kosten. Steeds meer consumenten doorzien de verkooptruc met het ´gratis´ mobieltje, blijkt uit een onderzoek onder 7.500 consumenten.
Voor niets gaat de zon op
Een mobiel abonnement afsluiten en daarbij een ´gratis´ mobieltje krijgen, is voor veel Nederlandse consumenten passà©, blijkt uit een onderzoek onder het aankoopgedrag van de Nederlandse consument omtrent mobiele abonnementen. 53% van de respondenten beseffen dat ze het ´gratis´ mobieltje terug betalen door middel van te dure maandlasten en te hoge belminuutprijzen. Daarom kiest 74% bewust voor goedkopere alternatieven. Dit als gevolg van de steeds meer stijgende vaste lasten in ieder huishouden.
Bewust kiest de consument voor een los simkaart abonnement, ook wel ´SimOnly´ genoemd. Doordat men geen ´gratis´ mobiele telefoon krijgt, dalen de belminuutprijzen en abonnementskosten drastisch. Soms tot wel 90%.
De stijging van de verkoop van deze SimOnly abonnementen is enorm, merkt men ook bij Sim Only Europe, de grootste retailer van SimOnly abonnementen; ´´In het het eerste kwartaal van 2009 was er een stijging van 23% ten opzichte van het eerste kwartaal van 2008. Aan de hand van rekenvoorbeelden op onze website laten wij consumenten zien dat ze honderden euro´s kunnen besparen door SimOnly te bellen. Daarnaast merken wij ook dat steeds meer bedrijven interesse tonen in deze vorm van mobiel bellen. Dit gezien het feit dat bedrijven meestal meerdere mobiele aansluitingen hebben en zij met SimOnly bellen dus een paar duizend euro per jaar besparen.´´
Praktijk voorbeeld
Uit cijfers blijkt dat consumenten vaak kiezen voor een mobiel abonnement van twee jaar. Op internet of in de winkel krijgt men bijvoorbeeld bij T-Mobile voor à¢à¢â‚¬Å¡¬25,= per maand, 250 belminuten ter beschikking. Daarnaast krijgt men hierbij een ´gratis´ mobieltje. Zou men bij SimOnly-aanbieder Ben (tevens onderdeel van T-Mobile) 250 belminuten aanschaffen, dan betaalt men slechts à¢à¢â‚¬Å¡¬6,95 per maand. In twee jaar zou men als SimOnly beller ruim à¢à¢â‚¬Å¡¬430,= minder betalen. Voor dit bedrag koopt men eenvoudig zelf een mobieltje. Natuurlijk is het helemaal ideaal wanneer men deze ruim à¢à¢â‚¬Å¡¬430,= in eigen zak kan stoppen omdat men nog een goed werkend gsm toestel heeft.
Over Sim Only Europe
´Sim Only Europe´ is Europa´s grootste online retailer van SimOnly abonnementen. Sim Only Europe is actief in Nederland, Engeland en Duitsland en daardoor uniek en vooruitstrevend in de distributie van SimOnly abonnementen. Met een aanbod van meer dan 250 verschillende SimOnly abonnementen in Nederland is Sim Only Europe ook in Nederland de marktleider.
Particulier:
- www.simonly.eu
Daarnaast geeft Sim Only Europe door middel van een eigen landelijk accountteam, adviezen aan bedrijven over hoe men fors kan besparen op mobiele telecomkosten. Ongeveer 78% van alle bedrijven in Nederland betaalt jaarlijks te veel. Bij de zakelijke telecomadviezen van SimOnly Europe zijn besparingen van duizenden euro´s doorgaans aan de orde van de dag.
Zakelijk:
- www.simonly.eu/zakelijk