Op vrijdag 8 oktober vindt het jaarlijkse Business Event plaats in de Haagse Caballero Fabriek. Het thema dit jaar is Business as UNusual. Dagvoorzitter Jantine van Arkel ontvangt onder meer trendwatcher Adjiedj Bakas, Victor Vlam (presenteren als Steve Jobs!) en Rob Baan, ondernemer, prijzenpakker en bedenker van tal van innovaties. Verder op het programma staan de forumdiscussie ´Serious gaming hope or hype?', een culinaire netwerkplaza en... inspirerende workshops. Zo kun je alles leren over zakelijk flirten en het verhogen van je gun-factor.
De bedrijven in de Caballero Fabriek openen op vrijdag 8 oktober hun deuren. Productontwerpers, grafisch vormgevers, web- en gamedesigners, conceptbedenkers en andere creatieve geesten laten op die dag zien wat ze in huis hebben. Daarnaast is er een plenair programma, dat begint om 14.00 uur. Naast Adjiedj Bakas en Victor Vlam -ook van de partij in 2009- heeft de organisatie dit jaar de innovatieve ondernemer Rob Baan van Koppert Cress gestrikt. Baan is onder meer de ontwikkelaar van een besje dat smaakt naar crà¨me caramel.
Speciale aandacht gaat dit jaar uit naar een specifieke sector in de creatieve industrie: serious gaming, een absolute groeimarkt (ondanks de recessie). Steeds meer bedrijven en organisaties laten klassikale opleidingen voor wat ze zijn en kiezen voor educatieve computerspellen. Een spel op maat laten maken is duur en tijdrovend. Maar wat levert het nou precies op? Hoe vernieuwend is de bedrijfstak an sich? Hoe belangrijk gaat serious gaming worden? En hoe staat het met het aanbod van goede gamedesigners op de arbeidsmarkt? Vanaf 16.15 uur wordt hierover gediscussieerd. Met kritische stellingen torpedeert gespreksleider Igor Mayer (TU Delft) een deskundig panel van zeven mensen uit deze bedrijfstak.
Ook qua workshops is er veel te beleven. The Flirt Company leert je alles over ´zakelijk flirten'. Maar liefst drie workshops geven Esther Popelier en Liselotte Opdam, bekend van BNN, om deze nobele kunst te leren. Popelier: "Zakelijk flirten maakt je tot een aantrekkelijke kandidaat. Het draait om een open houding, charismatische communicatie, positieve energie, verleidelijke non-verbale communicatie, aandacht richten en oprecht contact maken. Zakelijk flirten is dà© manier om succesvolle relaties op te bouwen, meer uit je contacten te halen en jouw gun-factor te verhogen."
Parallel aan programma, open huis en workshops geven tientallen participanten met hun innovatieve diensten en producten acte de prà©sence in de wandelgangen van de voormalige tabaksfabriek. In het Foodplaza nemen we u mee op een culinaire ontdekkingsreis. Liever netwerken? Dat kan! Dit jaar brengen we voor het eerst de Business Generator, een netwerkevenement met businessclubs en belangenverenigingen in het authentieke Ketelhuis van de ´CabFab'. Daar wordt het Business Event om 17.00 uur afgesloten met een drankje en (onder meer) muziek van het Haagse flamencogezelschap De Rà¨gà¢hs.
De fraaie uitnodigingsfilm (mede mogelijk gemaakt door More Than Flowers en Martinot Mediastudio) is hier te bekijken.
Website: http://www.dewie.nl/2010/09/innoveren-culinair-netwerken-en-zakelijk-flirten-in-caballero-fabriek/
Bron: EMEA Persberichten