Waar cosmetica aanvankelijk alleen voor de vrouw bestemd leek is er nu een sterke opkomst in de cosmetica specifiek voor mannen. Steeds meer mannen gebruiken dagcrà¨mes en nachtcrà¨mes en deze trend lijkt zich stevig door te zetten. Mannenlijnen van Garnier en Men Expert zijn steeds vaker nadrukkelijk in de media om deze markt aan te prijzen bij de man.
Ook op internet is er een groeiende aandacht voor cosmetica. Cosmetica-voor-mannen.nl is hier een voorbeeld van. Deze website bied cosmeticaproducten allleen voor de man aan. Door de mogelijkheid van het selecteren van huidtypes en voorkeuren probeert het de man te helpen bij het maken van de juiste keuze. De site biedt ook tips waarbij per huidtype aangegeven word hoe je je huid het best kan verzorgen. Hiermee springt het ook in op het gebrek aan informatie die over het algemeen heerst bij mannen op het gebied van cosmetica.
In 2007 was cosmetica in haar totale markt goed voor een kleine 3 miljard euro. Een kanttekening die hierbij gemaakt moet worden is dat de markt gedomineerd wordt door de vrouw en de man hier maar een klein aandeel heeft. Dit kleine aandeel van de man binnen de cosmeticamarkt is echter groeiende en leveranciers van cosmetica hopen een gat in de markt gevonden te hebben.
Of de cosmeticamarkt voor mannen net zo groot gaat worden als voor de vrouwen is echter maar de vraag, De huidige tendens is echter wel dat steeds meer mannen huidverzorgingsproducten durven te gebruiken en hier steeds meer openlijk voor uitkomen.
Website: http://www.cosmetica-voor-mannen.nl
Bron: EMEA Persberichten