De merknaam MARS(R) verdwijnt tijdelijk
uit de schappen. Vanaf maandag 30 juli gaat MARS(R) op alle losse
repen de merknaam inwisselen voor woorden als Smile, Enjoy, Feel
Good en Happy in de herkenbare MARS(R) typografie. Met de actie wil
MARS(R) Nederlanders positieve energie brengen. MARS(R) is het
eerste chocolademerk in Nederland dat tijdelijk de merknaam
prominent van de verpakkingen haalt.
'MARS(R) geeft je energie' is een
multimediale campagne waarin MARS(R) Nederlanders wil inspireren om
hun positieve energie met anderen te delen. "Het geeft iedereen een
goed gevoel om mensen in hun omgeving blij te maken. Bijvoorbeeld
door bij iemand een Good Luck reep in zijn of haar sporttas te
stoppen vlak voor een belangrijke wedstrijd. Andersom zorgt het
ontvangen van een vrolijke boodschap ook voor een positief gevoel.
Het werkt dus aan twee kanten. En natuurlijk krijg je zelf ook
gewoon een goed gevoel van een reep met zo'n positieve boodschap,"
aldus brandmanager Sonja de Vries van MARS(R).
Positieve boodschap
MARS(R) wil behalve de positieve woorden
op de repen, de positiviteit onder Nederlanders ook met andere
acties stimuleren. Het chocolademerk voert vanaf week 35
reclamespots op televisie, waarin beelden worden geschetst van
mensen die wel wat positieve energie kunnen gebruiken. Op internet
kunnen consumenten een gepersonaliseerde e-movie maken en die naar
vrienden en bekenden sturen om ze op te vrolijken. De verzender
maakt daarmee ook elke dag kans op het winnen van een messengerbag
met daarop zijn of haar eigen positieve tekst in MARS(R)
typografie. Ook brievenbussen moeten straks vol liggen met
positieve post: MARS(R) geeft bij elk multipack drie 'Feel Good'
ansichtkaarten weg.
bron:Masterfoods IPTC