Amsterdam - De ICT-helpdesk van de SSO (Shared Services Organisatie) van het ministerie van Verkeer en Waterstaat is dit jaar de trotse winnaar van de Servicedesk Award. Deze prestigieuze award wordt elk jaar uitgereikt aan de meest efficiente en klantvriendelijke IT servicedesk van Nederland.
De bekroonde servicedesk is relatief klein ten opzichte van een aantal andere kanshebbers. Er werken op dit moment 15 support engineers, waarvan 3 medewerkers van InWork. InWork is een detacheringbureau gespecialiseerd in IT support en beheer. Sinds augustus 2008 werken medewerkers van InWork bij het ministerie van Verkeer en Waterstaat. De directeur van InWork laat weten het erg leuk te vinden dat medewerkers van InWork bijdragen aan de meest efficiënte en klantvriendelijke IT servicedesk van Nederland, maar is zeker niet verbaasd: "onze IT professionals zijn goed opgeleid en worden zorgvuldig begeleid, hierdoor kunnen wij kwaliteit garanderen voor al onze opdrachtgevers".
De servicedesks van ING Lease Holding, Leids Universitair Medisch Centrum en Capgemini Retail Solutions (waar ook een aantal medewerkers van InWork de servicedesk versterken) waren ook genomineerd voor de Servicedesk Award 2009. De award werd uitgereikt tijdens het jaarlijks congres "ServiceDesk Forum", georganiseerd door het Institute for International Research. Tijdens de uitreiking werden vooral het enthousiasme van de medewerkers en de creativiteit waarmee incidenten snel en klantgericht worden opgelost als sterke punten van de SSO ICT-helpdesk genoemd.
Website: http://www.inwork.nl