Na bijna 10 jaar trouwe dienst wordt het bekende logo van Sky Radio 101
FM vervangen door een geheel nieuw en fris ontwerp. Sky Radio 101 FM
wil met een nieuwe huisstijl en een nieuw logo haar positie in de
rumoerige radiomarkt versterken.
Designbureau VBAT uit Amsterdam, dat de Brand Identity ontworpen heeft,
heeft vooraf uitgebreid onderzoek gedaan onder consumenten naar de
merkidentiteit van Sky Radio 101 FM. Daaruit bleek dat het radiostation
geassocieerd wordt met de merkwaarden: sympathiek en vertrouwd en zien
de ondervraagden Sky Radio 101 FM als duidelijk A-merk. Het nieuwe logo
sluit qua kleuren, vorm en uitstraling perfect aan bij deze
merkbeleving.
Om het nieuwe logo en de daarbij behorende huisstijl te introduceren
bij het grote publiek, start Sky Radio 101 FM vandaag
met een landelijke outdoor- en printcampagne. Op de uitingen zullen
zoals vanouds diverse bekende internationale artiesten te zien zijn,
zoals Anastacia, Phil Collins, Dido, Jennifer Lopez en Natasha
Bedingfield.
Sky Radio 101 FM
Sky Radio 101 FM is in heel Nederland in de ether te ontvangen tussen 101.0 FM en 101.9 FM, op de kabel en via Digitenne. Sky
Radio 101 FM is de enige echte non stop-muziekzender in Nederland zonder DJ's met elk uur nieuws, weer en verkeersinformatie.
Bron: SKYRADIO