Het kiezen van een hotel is een eerste stap naar een geslaagde vakantie. Veel factoren worden bij dit proces betrokken. Hotelprijsvergelijker www.trivago.nl vroeg meer dan 4000 reizigers wat hen in 2009 het meest beïnvloed bij het kiezen van een hotel. De resultaten laten zien dat Nederlanders veel waarde hechten aan online hotelbeoordelingen.

Dà¼sseldorf, 16 oktober 2009. De uitslag laat zien dat Nederlanders zich vooral door online hotelbeoordelingen laten beïnvloeden: 34 procent van de deelnemers noemt deze bron als de belangrijkste factor in het keuzeproces. Voor de Nederlander is de prijs echter ook van belang, want op de tweede plek, met 23 procent, volgt de prijs als factor voor de keus van accommodatie. Gewoontes en eerdere succesvolle ervaringen beïnvloeden 14 procent van de respondenten. Negen procent van de mensen geeft aan op hotelnaam en hotelketen te vertrouwen en tevens negen procent geeft aan lokale toeristische informatie te gebruiken voor de keus van zijn hotel.
Opmerkelijk zijn de resultaten in de andere onderzochte landen. De Fransen vertrouwen voornamelijk op reclame en brochures, wel 60 procent van de respondenten geeft dit aan. De Spanjaarden worden het meest beïnvloed door aantrekkelijke prijzen: 45 procent van hen geeft aan dat de prijs de belangrijkste factor voor de keuze van een hotel is. Dit geldt ook voor de Italianen: 34 procent benoemt dat. Voor 35 procent van de Duitsers speelt vooral de prijs een rol, daarna tips van online gebruikers, met een uitslag van 27 procent. De Britten echter geven duidelijk de voorkeur aan hun reisgids: 45 procent vertrouwen op dit advies.

De online poll: "Wat heeft dit jaar de keuze voor jouw hotel bepaald?" werd gehouden in augustus en september 2009 onder 4112 gebruikers op de websites trivago.nl, trivago.fr, trivago.de, trivago.co.uk, trivago.es en trivago.it.

Alle resultaten van de poll in een grafiek:
http://imgpe.trivago.com/contentimages/press/images/keus_van_hotel.png

Over trivago
Met www.trivago.nl vinden reizigers het ideale hotel voor het goedkoopste tarief. De online service vergelijkt de hoteltarieven van meer dan 53 boekingsplatforms voor 400.000 hotels wereldwijd. Daarnaast heeft trivago 15 miljoen hotelbeoordelingen op de website en laat het voor elk hotel de gebruikersbeoordelingen op bekende portalen zien. trivago vergelijkt niet de prijzen van online reisbureaus, maar de kamerprijzen. De gebruiker ziet of bij de prijs het ontbijt inbegrepen is, een reservering geannuleerd kan worden, en of een creditcard voor de reservering nodig is. trivago is de enige "vrije" metasearch: bij het zoeken kan tevens een vakantieregio, een stadsnaam of hotelnaam ingevoerd worden. trivago, met het hoofdkantoor in Dà¼sseldorf, werd in 2005 opgericht en heeft ondertussen 19 landenplatforms.

Vrij voor publicatie bij het noemen van de bron trivago.nl.

Website: http://www.trivago.nl

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular