(Persbericht) Primeur: gastenreview met QR code
Hotelautomatiseerder SBit lanceert gemakkelijke toepassing voor beoordeling overnachting

Nieuwerkerk aan den IJssel, 16 november 2011 Feedback van hotelgasten ofwel reviews zijn een trending topic deze tijd waarin Social Media een grote rol speelt. Snel en gemakkelijk een directe feedback krijgen is voor hoteliers een uitdaging. De meeste reviews ziet men meestal pas achteraf online gepubliceerd. Hierbij is het niet altijd gemakkelijk om direct in contact te komen met gasten die een beoordeling hebben geplaatst. SBit heeft sinds deze week een mobiele tool om snel en gemakkelijk reacties van de gast te krijgen, een primeur voor de Nederlandse hotellerie.

Deze innovatieve toepassing is de eerste in Nederland die werkt via een zogenaamde QR code. Dit is een tweedimensionale digitale code die al ontwikkeld is in 1994 maar pas sinds de explosie van het aantal smartphones gebruikt wordt. De gasten kunnen overal in het hotel mobiel feedback geven op de kwaliteit van de hotelkamer, het restaurant, de bar, etc.

Volgens Bert Jan Evers van SBit zijn gasten nog steeds bereid om een enquàªte in te vullen maar is het moment en de manier waarop die wordt aangeboden cruciaal. à¢â‚¬Å“Tijdens ontbijt of wachtend op een taxi vindt men het vaak geen bezwaar om ervaringen te delen met het hotel. Alles werkt op basis van vrijblijvendheid, een opt-in functie voor wel of geen vervolg contact, zodat gasten op de hoogte gehouden kunnen worden met speciale directe aanbiedingen maar ook kunnen kiezen voor een eenmalige terugkoppeling.à¢â‚¬

Directe boekingen
Met deze tool kan de loyaliteit van gasten worden verhoogd. Er kunnen mobiele korting codes worden verstrekt die direct bij het hotel gebruikt kunnen worden voor een herhaalbezoek. Voor de hotelier zijn er realtime rapporten direct beschikbaar met de laatste reviews het hotel. Een hotelier kan hier direct op in spelen en zo meer commerciële kansen creëren.

Kosten voor deelname bedragen eenmalig € 1500,--, de maandelijkse kosten zijn vanaf € 250,--. Hoteliers kunnen daarmee gebruik maken van het speciale dashboard, dit houdt in; statistieken, interactie met gast door middel van e-mail en/of sms en beheer van gegevens ten behoeve van mailings.
Voor een demo, stuur een sms met de tekst VW Hotel naar 1008, of typ in de browser: http://vw8.mobi/as/hotel of scan de QR code bovenaan dit bericht.

Over SBit
SBit biedt diensten op het gebied van alle automatiseringsprocessen bij alle soorten hotels. SBit heeft jarenlange ervaring in ICT toepassingen voor de Hospitality en beschikt over goed opgeleide medewerkers die de taal van de hotelier spreken. SBit verzorgt eenvoudige netwerken tot turnkey ICT oplossingen als virtualisatie, anti-virus software, draadloos internet tot een compleet hotelreserveringssysteem.

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular