Rabobank start met de opening van nieuwe persoonlijke contacten in zorgcentra. Dit heeft de heer Heemskerk, voorzitter van de raad van bestuur Rabobank Nederland, vandaag 26 mei bekendgemaakt tijdens de landelijke conferentie voor kleine kernen in Utrecht. Bewoners en andere bezoekers kunnen hier terecht voor eenvoudige bankdiensten. De Rabobank ziet in dit concept een nieuwe mogelijkheid om ook in kleine kernen en wijken dichtbij de klant te blijven. Naar verwachting is er in de komende jaren ruimte voor zeker 350 Rabo Contact vestigingspunten. De eerste twee zijn deze week in Veere en Middelburg in gebruik genomen.
De afgelopen jaren heeft de Rabobank bij 400 van de 1.600 Nederlandse zorginstellingen de Rabobank Zorgservice ingevoerd. Dit is een service die het betalingsverkeer bij zorginstellingen cashless maakt door middel van de invoering van het chippen. 'De uitbreiding met persoonlijk advies is een logische vervolgstap', volgens Heemskerk. 'Met ons fijnmazige netwerk is de Rabobank bij uitstek de dichtbijbank. We blijven constant alert op nieuwe vormen van dienstverlening, waarmee het mogelijk blijft onze diensten dichtbij de klant aan te bieden.'
Met de nieuwe Rabo Contact vestigingspunten draagt de Rabobank bij aan de leefbaarheid van de kleine kernen. Deze leefbaarheid staat de laatste jaren onder druk door de verschraling van het diensten- en winkelaanbod. Door deze fysieke ontmoetingsplaatsen in zorginstellingen als nieuw vestigingtype in de markt te zetten creëert de Rabobank persoonlijke contactpunten op plaatsen waar de Rabobank tot voor kort niet aanwezig was.
Rabobank Middelburg-Veere heeft als eerste bank het concept in gebruik genomen. 'Omdat we als bank de relatie met onze klanten in de kleinste kernen van ons werkgebied overeind willen houden, is deze vorm een uitstekende optie', aldus Jan van Oosten, manager particulieren. 'We adviseren over betalen, sparen, beleggen en verzekeren. Ook geven we uitleg over internetbankieren en nemen betaalopdrachten aan. Zorgcentrum Nieuw-Sandenburgh in Veere is bijzonder tevreden met ons initiatief. Op deze manier kunnen bewoners en klanten uit de buurt gemakkelijk en dichtbij hun bankzaken blijven regelen. Bovendien vervult de zorginstelling op deze wijze een belangrijke maatschappelijke rol in de gemeente.'
bron:Rabobank