Amsterdam, 21 april 2009 Studeren in de mediabranche en tegelijk vakken vullen bij de buurtsuper. Het is schering en inslag blijkt uit een onderzoek van drie derdejaarsstudenten Interactieve Media van de Hogeschool van Amsterdam. Zij vroegen 106 mediagerichte scholieren naar hun mening hierover.
Maarliefst 46 procent van de studenten binnen de nieuwe media zorgt er voor dat ´s weekends de supermarkten weer vol raken en dat de post bezorgd wordt. Van dit percentage wil weer 81 procent wel degelijk werken binnen zijn eigen branche. Een grote drempel blijkt onder andere de bijbehorende werkdruk.
De drie studenten ( Dion Wegman, Jeroen Bizot en Tim van den Bogaard ) vormen samen een webbureau en zagen hiermee direct hun kans schoon. à¢â‚¬à…“Wij merkten bij ons al dat de behoefte groot was om het gat tussen de opleiding en het bedrijfsleven te verkleinen. zegt Jeroen. Tim vervolgt: à¢â‚¬à…“Het is beter voor een student om, voor dat hij ergens fulltime aan de slag gaat, ervaring op te doen met kleinere klussen..
Om niet meteen aan vaste contracten vast te zitten kwamen zij op het idee van Stufolio.nl. Een website waar studenten gratis een portfolio aan kunnen maken. Bedrijven kunnen op hun beurt gratis een advertentie plaatsen voor mediagerichte klussen zoals websites maar ook flyers of posters. à¢â‚¬à…“Wij kunnen hiermee een groot gat overbruggen. Studenten komen makkelijk in contact met bedrijven en deze bedrijven hebben op hun beurt een overzicht van portfolio´s en direct een goedkope oplossing voor hun opdrachten. denkt Dion.
De website draait sinds afgelopen weekend en telt al 32 portfolio´s. à¢â‚¬à…“Dit geeft wel aan dat er behoefte naar is, wij hebben namelijk nog niks aan marketing gedaan. licht Tim toe.
Over Stufolio
Stufolio is een online portfoliowebsite die bedrijven een compleet overzicht biedt aan kwaliteiten van studenten en verkleint hiermee het gat tussen studenten en het bedrijfsleven.
Meer informatie:
Stufolio
Initiatief van DTW Online
[email protected]
(0)644101639