Zoetermeer, 6 oktober 2009 - Norbert van Liemt wordt per direct eindverantwoordelijke voor Centraal Europa. Het betreft een uitbreiding van zijn functie naast zijn rol als CEO van Teleperformance in de Benelux. De succesvolle aanpak van de laatste jaren in de Benelux heeft de basis gevormd voor het vertrouwen in de persoon van Van Liemt.
Teleperformance is wereldmarktleider op het gebied van CRM en contactcenter-diensten. In het eerste halfjaar van 2009 is Teleperformance, tegen de marktontwikkelingen in, sterk gegroeid. Dit heeft geresulteerd in het marktleiderschap in Nederland. De 41-jarige Van Liemt zegt hierover: "Ik heb altijd als doel gehad de beste te willen zijnà¢â‚¬¦ de groei is een logisch vervolg. Om dit te realiseren hebben we een team van senior managers binnen Teleperformance die met hun hart en ziel voor het bedrijf werken. Ik had onze diensten nooit kunnen verkopen als ik niet wist dat het binnenin goed zat."
Van Liemt krijgt nu, naast Nederland en België, ook de leiding over Teleperformance in de landen Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Met deze stap wordt Van Liemt de opvolger van Christian Sajons.
Norbert van Liemt, sinds 1993 werkzaam in de contact center branche, kijkt uit naar zijn nieuwe Europese verantwoordelijkheden. "Natuurlijk zal ik te maken krijgen met cultuurverschillen binnen de verschillende landen, je kunt mensen van binnenuit niet veranderen. Door goed te plannen en op persoonlijke basis te communiceren willen we de succesmodellen ook naar de andere landen vertalen. Komende maanden zal ik veel reizen naar de verschillende vestigingen, maar daarna zal ik een juiste balans moeten gaan vinden tussen reizen en aanwezigheid in Nederland om mijn team hier ook goed aan te sturen. En zeker niet op de laatste plaats om mijn gezin de juiste aandacht te geven", aldus Van Liemt.
Teleperformance heeft een echte teamplayer gekregen op deze prominente Europese positie. Voor de successen van de afgelopen jaren wijst Van Liemt vooral naar zijn directe kring: "We werken alleen met specialisten, zowel op hun vakgebied als binnen de rol als manager. Buiten alle aanwezige vakinhoudelijke kennis hebben we als team een enorme klik waardoor we klanten blijvend kunnen verrassen met passie en inlevingsvermogen."
Over Teleperformance
Teleperformance is ´s werelds voornaamste provider voor het uitbesteden van CRM en contactcenter-diensten. Teleperformance combineert internationale expertise en best-practices met de kracht van ervaren lokaal management. Teleperformance (NYSE Euronext Parijs: FR 0000051807) realiseerde in 2008 een omzet à¢à¢â‚¬Å¡¬ 1,784 miljard.
Benelux
Teleperformance is actief in de Benelux sinds 1993 en uitgegroeid tot een topspeler in de contactcenter branche met vestigingen in Zoetermeer, Tilburg, Roermond, Maastricht en Brussel. In de Benelux zijn 2.100 medewerkers actief die werken voor een groot aantal prominente merken in diverse branches.
Centraal Europa
In Duitsland heeft Teleperformance 8 vestigingen met 2.500 medewerkers, in Zwitserland 2 vestigingen met 600 medewerkers en in Oostenrijk 1 vestiging met 70 medewerkers.
------------------------------------------------------------Niet voor publicatie:
Voor een foto van Norbert van Liemt kunt u de link onderaan dit bericht openen.
Voor meer informatie over dit bericht kunt u contact opnemen met:
Koen Wouters - Marketing & Communicatie Manager Benelux
Telefoon: +31 6 15 02 76 15
E-mail: [email protected]
Website: http://www.teleperformance.nl/